ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 97 منابع و نحوه برگزاری آزمون کارشناسی به پزشکی همانند آزمون MCAT خواهد بود.


لازم به ذکر است که این موضوع هنوز قطعی نیست و با توجه به تغییرات شرایط پذیرش آزمون کارشناسی به پزشکی احتمالا تاریخ برگزاری این آزمون از اسفند ماه به خرداد ماه تغییر پیدا خواهد کرد.
داوطلبانی که به دلیل عدم آشنایی با آزمون امکت (MCAT) و مواد امتحانی آن دچار سردرگمی شده اند می توانند در این مقاله اطلاعاتی در مورد این آزمون به دست آورند:
امکت (MCAT) - (Medical College Admission Test)- یا امتحان ورودی دانشکده پزشکی، امتحان کامپیوتری استاندارد برای ورود به دانشکده پزشکی در آمریکا و کانادا است. این امتحان ۲۵ بار و یا بیشتر در سال برگزار می‌شود.
امتحان از چهار قسمت تشکیل شده، که به صورت زیر در امتحان می‌آید:
علوم طبیعی، درک مفاهیم، انشاء، علوم زیستی
قسمت علوم طبیعی امتحان قدرت حل مسئله داوطلب در شیمی معدنی و فیزیک ارزیابی می‌کند و قسمت علوم زیستی این توانایی را در زیست‌شناسی و شیمی آلی. قسمت استدلال کلامی توانایی فهم، درک، ارزیابی اطلاعات را به صورت نثر می‌سنجد.
درک مفاهیم، علوم طبیعی، و علوم زیستی به صورت چند گزینه‌ای (تستی) است. قسمت انشاء امتحان از دو قطعه کوتاه تشکیل شده که در داخل رایانه نوشته می‌شود.
تعداد سوالات این آزمون در مجموع به غیر از قسمت تشریحی 140 تا 150 سوال تستی است.
نمرهٔ قسمت چندگزینه‌ای امتحان بین ۱ تا ۱۵ است. نمرهٔ قسمت نوشتاری بین حروف J (کمترین) تا T (بیشترین) است. قسمت نوشتاری توسط دو نفر متفاوت تصحیح می‌شود. هر انشا دو بار تصحیح می‌شود – یک دفعه توسط هر خواننده- و حاصل نمره قسمت نوشتاری مجموع چهار نمره اختصاصی است. بعد نمرهٔ خام به صورت حرف الفبا تبدیل می‌شود.
نمرهٔ عددی هر قسمت چندگزینه‌ای امتحان با هم جمع شده تا نمره مرکب حاصل شود. بعد نمره قسمت نوشتاری امتحان به آن اضافه می‌شود (مانند ۳۵S). حداکثز نمره موجود ۴۵T است، ولی هر نمره بیشتر از ۳۰P به صورت منصفانه مورد رقابت قرار می‌گیرد. نکته اینکه قسمت چندگزینه‌ای آزمون نمره منفی ندارد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید