ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آمادگی وزارت علوم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی خبر داد.

منصور غلامی در دیدار سعد جواد قندیل سفیر جمهوری عراق در تهران افزود:مبادله استاد بین دانشگاه‌های کشورها گامی مؤثر در تبادل و گسترش علم و فناوری دانست.
وی یادآور شد: دانشگاه‌های ایرانی از نظر علمی جایگاه مطلوبی در دنیا دارند و به لحاظ تولید علم نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل‌شده است.
غلامی به ضرورت‌های موجود در جامعه ایران و ایجاد محدودیت از سوی کشورهای استکباری اشاره کرد و گفت:در شرایط فعلی، دانشگاه‌های ایران بیشتر به سمت تبدیل دانش به فناوری و استفاده از یافته‌های علمی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور حرکت کرده‌اند و تجربه‌های خوبی در زمینهٔ ایجاد مراکز رشد و فناوری، واحدهای علمی و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های مؤثر کسب شده است.
وزیر علوم تصریح کرد: رشد علم در ایران نشان‌دهنده به‌روز بودن اطلاعات استادان و اعتبار بالای فعالیت‌های آنان در مجامع علمی است و از نظر تربیت نیروی انسانی تحصیل‌کرده دانش آموختگان دانشگاهی در دنیا از نظر سواد علمی از جایگاه قابل‌توجهی برخوردار هستند.
غلامی تأکید کرد: دانشگاه‌های ایران برای تصمیم‌گیری در خصوص همکاری با بخش‌های مختلف خودشان مستقل تصمیم می‌گیرند اما برای ارائه همکاری‌های مشترک و قوی، هماهنگی‌های لازم باید در وزارت علوم ایران و عراق صورت گیرد تا برنامه‌ها از طرف دولت‌ها حمایت شوند.
وی از آمادگی وزارت علوم جهت افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی خبر داد و اظهار داشت: باعث خرسندی است که در حال حاضر میزبان تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان عراقی در کشور ایران هستیم.
وزیر علوم به همکاری علمی بین‌المللی در سطوح مختلف اشاره و تاکید کرد: همکاری‌های علمی بین‌المللی در بخش‌های دیگر می‌تواند با برنامه‌ریزی انجام شود به طوری‌که می‌توان پارک‌های علم و فناوری را هم در کنار دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی، معرفی کرد و از ظرفیت‌های علمی دو کشور برای رفع نیاز آن و کشورهای منطقه بهره گیریم.
وی همچنین به توزیع بورسیه‌ها اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه به دانشجویان عراقی توجه بیشتری کنیم و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در بورسیه‌ها بگنجانیم.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید