ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از کسب رتبه اول این دانشگاه در حوزه فناوری در کشور خبر داد و گفت: ۴۲۹ مقاله و ۴۰ محصول در حوزه کرونا تولید کرده ایم.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رتبه اول فناوری کشوربه گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا وسیما، آقای افشین زرقی در بیست و یکمین جشنواره پژوهشی ابوریحان به منظور معرفی برترین پژوهشگران و طرح‌های علمی حوزه سلامت که با حضور مسؤولان وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد افزود: ارتقای کیفی تحقیقات و حرکت به سمت پژوهش کاربردی و دانشگاه نسل سوم از اهداف ماست.
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تولید ۴ هزار مقاله علمی در این دانشگاه، گفت: بیشترین تولید ما در حوزه پزشکی بوده و با کشور‌های متعددی همکاری داشته ایم.
وی با بیان اینکه در سامانه علم سنجی، این دانشگاه از شیب فزاینده‌ای در تولیدات علمی برخوردار است، افزود: ما در زمینه ارتقای کیفی مقالات علمی موفق‌تر از بحث کمی مقالات بوده‌ایم.
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش ۱۰ درصدی در شاخص کمی و افزایش بیش از ۲۰ درصدی کیفی در مقالات خبر داد و گفت: ۷ سال پیاپی این دانشگاه در حوزه پژوهشی دانشجویی رتبه اول را داراست.
آقای زرقی با بیان اینکه در تولید کتاب‌ها بیشترین تولیدات را داشته ایم، اضافه کرد:کمتر از ۶ درصد هیات علمی این دانشگاه در پژوهش خاموش هستند.
وی با اشاره به اینکه ۵ مرکز رشد در دانشگاه داریم، افزود: به موضوع ارتقای علمی هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه خاصی داریم.
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به فعالیت ۱۰۵ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه، تصریح کرد: ۱۵۳ محصول دانش بنیان در حوزه‌های مختلفی همچون کرونا، دارو و کیت‌های تشخیصی تولید شده است.
آقای زرقی از ۱۵ اختراع داخلی و ۲۲ اختراع خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۴۲۹ مقاله و ۴۰ محصول در حوزه بیماری کرونا در این دانشگاه تولید شده و قرار است ایده بازار دائمی در دانشگاه برای دانشجویان ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به شرکت‌های دانش بنیان خدمات ارائه می‌کنیم و ۵۲۱۶ خدمت در سال ۹۸ به فناوران خدمات ارائه کردیم. تفاهم نامه‌های خوبی نیز با دفتر تحول ریاست جمهوری، امیرکبیر و صنایع مانند پارس خودرو و... امضا کردیم.
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در دانشگاه، پارک علم و فناوری ایجاد کرده ایم، گفت: ظرفیت جذب ۱۰۰ شرکت را داریم و هر محصولی ۹ نفر اشتغال زایی می‌کند. مرحله نخست این مرکز علم و فناوری را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد.
آقای زرقی با بیان اینکه خبر‌های خوبی از دارو‌های راهبردی در آینده نزدیک ارائه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: دوراپزشکی (تله مدیسین) را با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اجرا می‌کنیم و نخستین بار این دانشگاه در فناوری رتبه اول را در کشور کسب کرده است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید