ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دومین جلسه شورای بین‌الملل دانشگاه با طرح پیش‌نویس آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت علمی و توانایی اعضای هیأت‌علمی در زبان انگلیسی و ارائه آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیرایرانی برگزار شد.
دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، در آغاز این نشست که با حضور جمعی از اعضای خانواده بین‌الملل دانشگاه در سالن حکیم ستاد مرکزی برپا شد، گفت: هم‌راستایی برنامه‌ریزی و مدیریت در فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه با استفاده از ظرفیت شبکه مدیران بین‌الملل در سطوح ستادی و محیطی و ایجاد تعامل سازنده در سطوح مختلف این شبکه از اهداف تشکیل شورای بین‌الملل دانشگاه است.
وی افزود: تصمیمات کلان معاونت بین‌الملل شامل برنامه‌های استراتژیک سال، برنامه‌های اجرایی در سطح دانشگاه و دانشکده‌ها و دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مرتبط در این شورا طرح، بررسی و مصوب خواهد شد.
معاون بین‌الملل دانشگاه سپس با اشاره به دستور جلسه دومین نشست شورای بین‌الملل دانشگاه، بیان داشت: آیین‌نامه احراز صلاحیت علمی و توانایی اعضای هیأت‌علمی در زبان انگلیسی طی جلسه پیش طرح و با تکیه بر نقطه نظرات حاضران، لزوم انجام تغییراتی در آن احساس شد.
دکتر کردی از طرح این آیین‌نامه در شورای هماهنگی آموزش بین‌الملل دانشگاه (شهاب) خبر داد و بیان داشت: خوشبختانه معاون محترم آموزشی دانشگاه نگاه مثبتی نسبت به کلیات آیین‌نامه مذکور داشتند و چون نهایتاً آیین‌نامه در قالب بسته کامل توانمندسازی اعضای هیأت‌علمی ارائه و نظر نهایی را هیأت ممیزه و حوزه آموزش می‌دهند، اصلاحاتی در آن انجام شد.
وی در ادامه به مسائل آموزشی دانشجویان بین‌الملل اشاره کرد و گفت: به منظور رفع این چالش‌ها طی سال‌های اخیر، معاونت آموزشی پردیس بین‌الملل نسبت به تدوین آیین‌نامه آموزش از راه دور برای دانشجویان خارجی و آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیرایرانی اقدام کرده است.
معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران،تصریح کرد: آیین‌نامه آموزش از راه دور در کلان منطقه ۱۰ آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور مصوب و در سطح وزارت بهداشت نیز نهایی شده است.
دکتر کردی از نهایی شدن آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیرایرانی در نشست معاونان بین‌الملل کلان منطقه ۱۰ آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور و رفع اصلاحات آن ظرف دو تا سه هفته آینده خبر داد و بیان داشت: هدف این است که اعضای شورای بین‌الملل نیز در خصوص آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت علمی و توانایی اعضای هیأت‌علمی در زبان انگلیسی و آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیر ایرانی به اتفاق‌نظر دست یابند.
پس از آن دکتر سکینه شب‌بیدار، معاون آموزشی کالج بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران،نسخه جدید آیین‌نامه نحوه احراز صلاحیت علمی و توانایی اعضای هیأت‌علمی در زبان انگلیسی را ارائه کرد و اظهار داشت: آیین‌نامه مذکور در سه بخش داوطلبان جذب عضو هیأت‌علمی، استادیاری به دانشیاری و دانشیاری به استادی آماده شده است.
وی افزود: در پی تغییرات اعمال شده و با نظر شورای شهاب، داوطلبان جذب هیأت‌علمی باید مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه دهند و تأکید بر این است که نمره مهارت‌های گفتاری حتماً نوشته شود.
معاون آموزشی کالج بین‌الملل ادامه داد: در این ماده تبصره‌ای نیز دیده شده و چنانچه فردی نمره لازم را نیاورد و طیف نمره گفتاری لازم را کسب کند، امکان جذب با گذراندن دوره‌های مقدماتی و پیشرفته آیلتس را خواهد داشت.
دکتر شب‌بیدار با بیان اینکه در صورت تأیید صلاحیت علمی داوطلب توسط کمیته جذب، فرد مهلت دارد تا دو سال مدرک معتبر را ارائه کند، گفت: بنابر نظر شورای شهاب، مصاحبه از افراد برای احراز صلاحیت به دانشکده‌های زیرمجموعه سپرده خواهد شد و تأکید بر این است که سطح زبان افراد در رشته تخصصی خودشان ارزیابی شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد اعضای هیأت‌علمی که بیش از ۲۰ سال سابقه دارند از این دستورالعمل معاف شوند.
در ادامه، اعضای شورای بین‌الملل به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بر لزوم حضور ناظر یا ناظرانی از دانشگاه در جلسات مصاحبه احراز صلاحیت متقاضیان جذب هیأت‌علمی دانشکده‌ها تأکید کردند.
سپس دکتر وحید ضیایی، معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیر ایرانی را تشریح کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور سال‌هاست که به مقوله پذیرش و آموزش دانشجویان غیر ایرانی ورود کرده‌اند و هر مجموعه به فراخور شرایط خود، مقرراتی را برای پذیرش و تحصیل تدوین و در بسیاری از موارد به آیین‌نامه دانشجویان ایرانی استناد شده که پاسخگوی نیازها و شرایط دانشجویان غیر ایرانی نبوده است.
وی افزود: در همین راستا تدوین آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیرایرانی با هدف انتظام بخشیدن به امور تحصیلی این دانشجویان در دستور کار قرار گرفت تا با تعیین چارچوب‌های قانونی لازم، برنامه‌های آموزشی به صورت هماهنگ و یکپارچه در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرا شود.
معاون آموزشی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، استفاده از یک آیین‌نامه آموزشی مشترک و جامع را موجب اعتلای جایگاه و اعتبار آموزشی دانشگاه‌های کشور در سطح بین‌الملل و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش دانشجویان غیر ایرانی دانست و اظهار داشت: این آیین‌نامه، شامل مجموعه ضوابط و مقررات آموزشی حاکم بر پذیرش، آموزش و فارغ‌التحصیلی یا اخراج دانشجویان غیرایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی است که با هدف ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با رویکرد تسهیل و تسریع دوره آموزشی دانشجویان و ارتقای کیفیت آموزشی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه آیین‌نامه مذکور در شش فصل آماده شده، گفت: این فصول شامل کلیات، شرایط مورد نیاز برای دانشگاه‌های مجری، پذیرش و ثبت‌نام، نظام و قوانین آموزشی کشور، خروج از تحصیل و سایر مقررات است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید