ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بر ارتقا کیفیت و حضور نشریات در نمایه‌های بین المللی تاکید کرد.
آقای دکتر محسن شریفی با اشاره به سیاست‌های کلی وزارت علوم درباره نشریات علمی افزود: ارتقا کیفی نشریات، رعایت استاندارد‌ها و شاخص‌های بین المللی در امور نشریات و همین طور کمک به نشریات برای حضور در نمایه‌های بین المللی به زبان‌های فارسی و غیرفارسی از جمله انگلیسی از جمله سیاست‌های مهم در خصوص نشریات علمی است.
مدیرکل سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم گفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم این است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که نشریات علمی به ویژه نشریات علوم انسانی به زبان فارسی در نمایه‌های بین المللی حضور پیدا کنند.
آقای شریفی با اشاره به حمایت مالی وزارت علوم از نشریاتی که در نمایه‌های بین المللی قرار می‌گیرند گفت: پارسال نشریاتی که در نمایه‌های بین المللی قرار گفتند، ۷ تا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض اختصاص یافت و بنا داریم امسال در صورت تأمین اعتبار این مبلغ حداقل دو برابر شود.
وی ادامه داد: در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ آیین نامه دریافت هزینه مقاله از نویسنده در وزارت علوم تدوین و ابلاغ شد و این موضوع بسیار اهمیت دارد که نشریات این آیین نامه را رعایت کنند و خارج از چهارچوب تعیین شده، وجهی از نویسنده دریافت نکنند و اگر این اقدام صورت بگیرد تخلف بوده و ممکن است منجر به لغو اعتبار نشریه شود. نشریات موظف هستند مفاد این آیین نامه را در سایت مجله خود به اطلاع نویسندگان برسانند.
مدیر کل سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از نشریات وزارت علوم مربوط به حوزه علوم انسانی است، گفت: با توجه به گستره رشته‌های علوم انسانی، بالای ۶۰ درصد مقالات در نشریات علمی وزارت علوم در حوزه علوم انسانی است و ما تأکید بیشتری بر ارتقا کیفیت و حضور نشریات در نمایه‌های بین المللی به زبان فارسی داریم و هرچه بتوانیم نشریه بین المللی داشته باشیم، در واقع زبان فارسی را هم در سطح بین المللی مطرح کرده‌ایم.
آقای شریفی در ادامه همچنین از برگزاری وبینار ارزیابی و رتبه بندی سال ۱۴۰۰ نشریات علمی با تأکید بر رویکرد‌ها و برنامه‌ها در سال جدید خبر داد و گفت: این برنامه فردا چهارشنبه با حضور مدیران مسول و سردبیران نشریات وزارت علوم با همکاری کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به صورت مجازی برگزار می‌شود.
مدیرکل سیاست گذاری امور پژوهشی وزارت علوم ادامه داد: این میزگرد تصویری (وبینار) پارسال هم در آبان برگزار شد و حدود ۶۰۰ شرکت کننده داشت و امسال پیش بینی می‌شود حدود هزار نفر در این میزگرد تصویری حضور یابند.
وی هدف از برگزاری این میزگرد تصویری را کمک به ارتقای کیفی نشریات علمی عنوان کرد و گفت: در نظام جدید نشریات تاکید ما بر ارزیابی و رتبه بندی سالیانه است و هر سال نشریات یکبار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند؛ ارزیابی سال ۹۹ اعلام شد و ارزیابی سال ۱۴۰۰ را پیش رو داریم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید