ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران گفت: با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجویان مقطع دکتری مهندسی بافت برای نخستین بار در این رشته پذیرش شدند.
مهدی وحیددستجردی، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از پذیرش نخستین دانشجویان دکتری رشته مهندسی بافت در این دانشگاه خبر داد.
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر، همگام با توسعه دانش سلول‌های بنیادی رشته مهندسی بافت معرفی‌شده است. مهندسی بافت به‌طور عام به معنی توسعه و تغییر درزمینه رشد آزمایشگاهی مولکول‌ها و سلول‌ها در بافت و یا عضو، باهدف جایگزینی و ترمیم بخش آسیب‌دیده در بدن است. دانشمندان از سال‌ها پیش قادر به کشت سلول‌ها در خارج از بدن بودند اما فناوری رشد شبکه‌های سه‌بعدی سلولی، باهدف جایگزینی آن به‌جای بافت آسیب‌دیده، اخیراً میسر شده است.
دانش‌آموختگان و دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی و دکترای حرفه‌ای علوم آزمایشگاهی، خون‌شناسی آزمایشگاهی و بانک خون، علوم تشریح (آناتومی، بافت‌شناسی و جنین‌شناسی)، زیست‌شناسی (کلیه گرایش‌ها)، بیوتکنولوژی، ایمنی‌شناسی پزشکی، مهندسی پزشکی، مهندسی پلیمر، مهندسی کامپیوتر و ... مجاز به شرکت در آزمون دکترای رشته مهندسی بافت هستند.
گفتنی است زهرا نادیا شریفی، مدیر گروه علوم تشریح و علوم اعصاب شناختی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، رشته مهندسی بافت شاخه‌ای از علوم میان‌رشته‌ای و تلفیقی از علوم مهندسی و بیولوژی محسوب می‌شود که پس از گذراندن مراحل تصویب و مهیا شدن شرایط پذیرش دانشجو در فهرست رشته‌های مصوب دانشکده پزشکی این دانشگاه قرار گرفت و با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجویان برای نخستین بار در این رشته و از طریق آزمون ورودی در مقطع دکتری (Ph.D) پذیرش شدند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید