ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افزایش ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد.

 دکتر باقری فرد ادامه داد: تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.
دکتر ابوالفضل باقری فرد، در پاسخ به خبری مبنی بر افزایش ۳۰۰۰ نفری ظرفیت جذب دانشجویان پزشکی، عنوان کرد: افزایش سالیانه ۳ هزار نفر (حدود ۴۰ درصد) ظرفیت پزشکی کشور، مغایر با بررسی های کارشناسی وزارت بهداشت و تهدیدکننده سلامت مردم است.
وی افزود: مطالعات وزارت بهداشت نشان می دهد که براساس معیارهای داخلی و بین المللی، نیاز به پزشک خصوصا پزشک متخصص در کشور وجود دارد، اما با توجه به امکانات موجود و اهمیت کیفیت آموزش در حوزه سلامت مردم این افزایش باید شیب ملایم و منطقی داشته باشد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: افزایش دسترسی مردم به پزشک، فقط از طریق افزایش ظرفیت پزشکی محقق نمی شود؛ تا زمانیکه نظام سطح بندی و ارجاع با اولویت خدمات ارتقای سلامت و پیشگیری و فرآیند بومی گزینی پزشکان و نظام پرداخت عادلانه اصلاح نشود، حتی اگر ظرفیت ها را چندبرابر کنیم، بازهم مشکل دسترسی به پزشک در مناطق محروم را خواهیم داشت.
دکتر باقری فرد تصریح کرد: اگر افزایش تعداد پزشکان مشکل گشا بود، مردم کشورهای همسایه از جمله عراق با وجود داشتن تعداد متخصصین بیشتر از ما، جهت درمان بیماری های ساده و پیچیده به کشور ما سفر نمی کردند، لذا ظرفیت جذب دانشجوی پزشکی را باید عالمانه و هوشمندانه و با توجه زیرساخت ها و امکانات افزایش داد و همزمان آینده شغلی این عزیزان را نیز تضمین کرد، در غیر این صورت ما پزشکان را با خونِ دل تربیت کرده و تحویل کشورهای همسایه و خارجی خواهیم داد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید