ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

نماینده مجلس گفت: ما باید به سمتی پیش برویم که اعتبارات خارج از شمول حسابرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی محدود و از سوی دیوان محاسبات کشور قابل رصد و بررسی شود.
جعفر قادری درباره مستثنی کردن بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی از حسابرسی، اظهار داشت: به طور کلی، اعتبارات دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین اعتبارات دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت نظارت و کنترل دیوان محاسبات است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه بخش قابل توجهی از اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی، از شمول قانون محاسبات عمومی و سایر مقررات عمومی دولت مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ضوابط‌ هزینه کردن آن خارج شده است که حتما باید این رویه اصلاح شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظارت دیوان محاسبات بر بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌تواند چه آثار مثبتی داشته باشد، گفت: بخشی از اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از شمول حسابرسی است اما نباید بخش قابل توجهی از اعتبارات این دانشگاه‌ها خارج از شمول حسابرسی باشد و باید رصد شود.
وی افزود: در صورتی که بخش زیادی از اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی و مجموعه‌های ذیل آن خارج از شمول بررسی باشد، ممکن است که اعتبارات آنان در جاهایی که در قانون آمده است، هزینه نشود و در بخش‌هایی هزینه شود که قابل دفاع و توجیه نباشد.
قادری با بیان اینکه لازم است دیوان محاسبات کشور کنترل و مراقبت‌های لازم را بر بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی داشته باشد، اظهار داشت: هیچ ضرورتی ندارد که در سال آینده هم بخش قابل توجهی از بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج از شمول حسابرسی باشد و نباید این رویه ادامه پیدا کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد در بودجه سال ۱۴۰۱ سازوکاری اندیشیده شود تا بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی هم تحت نظارت دیوان محاسبات قرار گیرد، تصریح کرد: ما باید به سمتی پیش برویم که اعتبارات خارج از شمول حسابرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی محدود و قابل رصد و بررسی از سوی دیوان محاسبات کشور شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید