ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

در نشست بررسی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی برگزار شد، پیشنهادات در خصوص اهمیت بازبینی آیین‌نامه ارتقاء مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر سعید مهرزادی، مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در نشست بررسی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی برگزار شد، بر اهمیت بازبینی آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: شاخص‌های جذب عضو هیات علمی باید با اهداف کلان کشور، دانشگاه‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت همخوانی داشته باشد.
در ادامه دبیران ۱۰ کلان منطقه آمایشی به بررسی مفاد آیین نامه پرداختند و پیشنهادات و نظرات خود را ارائه کردند.
دکتر اکبر فتوحی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ماموریت‌های سپرده شده به اعضای هیات علمی پژوهشی تنها در سطح کشوری در نظر گرفته شده است، در حالی‌که در دانشگاه‌ها به سفارش ریاست یا معاونین ماموریت‌هایی به اعضای هیات علمی و پژوهشی سپرده می‌شود و باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
دکتر سعید بیرودیان، دبیر کمیته ملی اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی نیز یادآور شد: با قرار دادن فناوری در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی، فشارها از نگارش مقاله توسط اعضای هیات علمی برداشته می‌شود و سبب کاهش تخلفات پژوهشی خواهد شد.
همچنین دکتر مهتاب معمارپور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بخش فناوری در آیین‌نامه پیشین کم رنگ دیده شده و باید در این زمینه با پیگیری وزارت بهداشت تجدید نظر صورت پذیرد.
در ادامه این نشست دکتر پرویز شهابی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی نیز با طرح این سوال که از به‌روزرسانی و تغییر در آیین‌نامه ارتقا به دنبال چه اهدافی هستیم، گفت: باید بررسی کنیم که می‌خواهیم تحقیقات را کیفی کنیم یا جایگاه فناوری را ارتقا بدهیم یا هدف توجه به بهداشت یا درمان است؟!
وی در ادامه پیشنهاد اضافه کردن بند جدید با موضوع خدمات، کارآفرینی و فناوری/ توسعه‌ای را مطرح کرد و گفت: در بخش فناوری باید به ثبت اختراع، تولید محصول، خدمات سیستم سلامت و غیره پرداخته شود.
همچنین دکتر رضا ملک‌پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز بر یکسان بودن اغلب شاخص‌ها در وزارت بهداشت و علوم تاکید کرد.
دکتر منصور سیاوش دستجردی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: باید در آیین‌نامه نکات تشویقی لحاظ شود، زیرا برای تعیین مسیر آینده دانشگاه‌ها سرنوشت‌ساز است.
بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در پایان این نشست دکتر علی علیزاده مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، اظهار کرد: نظرات و پیشنهادات دبیران کلان مناطق آمایشی در خصوص آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات‌علمی جمع‌آوری شده و ضمن تجمیع مباحث با هماهنگی کمیته علمی بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی نسخه نهایی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در نشست آینده که با حضور تمامی معاونین تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار خواهد شد، تهیه و اعلام می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید