ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاونان دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای همکاری برای راه اندازی پارک علم و فناوری دارویی از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران بازدید کردند.
معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی گفت: در تولید علم رتبه خوبی داریم و باید بتوانیم از علم برای تولید ثروت و کارآفرینی استفاده کنیم.
علی خیرالدین افزود: در دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری باید به دنبال تربیت کارآفرین باشیم تا بتوانیم زمینه های اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کنیم.
وی ادمه داد: اکنون ۱۸ پژوهشگاه ملی داریم و انتظار می رود مراکز کارآفرینی و نوآوری و پارک های علم و فناوری در پژوهشگاه ها ایجاد شوند.
پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی با توجه به ظرفیت های موجود، می تواند اولین پژوهشگاهی باشد که مجوز پارک علم و فناوری را اخذ می کند.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تصریح کرد: ایجاد پارک علم و فناوری دارویی می تواند بسیاری از نیازهای حوزه سلامت را برآورده کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه این بازدید گفت: در وزارت بهداشت به دنبال فرصتی برای تامین مواد اولیه ترکیبات دارویی و سایر مواد مورد نیاز از طریق شرکت های دانش بنیان هستیم.
یونس پناهی افزود: وزارت بهداشت آمادگی دارد با دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری در حوزه سلامت همکاری متقابل و موثری داشته باشد. فناوری و فرآوری های جدید باید در راستای نیازهای وزارت بهداشت باشد. آمادگی داریم در حوزه سلامت محصولات شرکت های دانش بنیان را خریداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در تحقیق و توسعه، مالکیت فکری نقش تعیین کننده ای دارد، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت آمادگی دارد مجوزهای مورد نیاز شرکت های دانش بنیان را صادر کند و در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد. مراکز علمی و فناوری باید در دانش های ثروت آفرین پیشرو باشند و صرفا به مقالات و مرجعیت علمی اکتفا نکنند.
پناهی خاطرنشان کرد: هزینه دارو در حوزه سلامت نزدیک به ۶۰ درصد هزینه ها را شامل می شود که با همکاری حوزه های فناوری و نوآوری می توان این هزینه ها را کاهش داد.
امکانات و توانمندی های پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای راه اندازی پارک علم و فناوری دارویی در این بازدید برررسی شد.
مرکز پژوهش‌‏های شیمی و مهندسی شیمی ایران با هدف فراهم کردن امکانات پژوهشی بنیادی، کاربردی و آموزشی در تمام زمینه‌های شیمی و مهندسی شیمی و پرورش استعدادها و خلاقیت موجود در کشور و بهره‌گیری از ذخایر عظیم نفت، گاز، معادن، فلزات، گیاهان دارویی و نیز فراهم آوردن تمهیدات برای تولید نیمه‌صنعتی بر اساس تصمیم جلسه‏ هفتم مرداد ماه سال ۶۸ شورای گسترش آموزش عالی تاسیس شد و در اردیبهشت ۸۶ به پژوهشگاه ارتقا یافت.
این پژوهشگاه در فضایی حدود ۱۶ هکتاری در اراضی چیتگر و در جوار دیگر پژوهشگاه‌های زیرنظر وزارت علوم قرار دارد و شامل چهار پژوهشکده‌ فناوری پاک، پژوهشکده مهندسی شیمی و نفت، پژوهشکده فناوری های نوین و پژوهشکده توسعه فرآیندهای شیمیایی و مرکز رشد است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید