ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مازندران معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در ۹ماهه امسال تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی از۱۱۳رشته به ۱۲۱ رشته تحصیلی افزایش یافته است و ۵۵۰ عضو هیات علمی این دانشگاه هستند.
عالیه زمانی با اشاره به ‌افزوده شدن رشته‌ی فوق تخصص درد در این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ساری از پنج دانشگاه علوم پزشکی کشور است که دارای این رشته است. وی ادامه داد: سهمیه جذب دانشجو در این رشته تحصیلی یک نفر است که از دی ماه امسال آموزش این دانشجو آغاز شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به رشد پایین جمعیت و تاکید بر فرزندآوری، گفت: در همین راستا مجوز رشته فوق تخصص نازایی در مقطع ارشد به این دانشگاه اخذ شد و از مهرماه سال آینده ۲ دانشجو در این رشته نیز جذب خواهد شد.
زمانی از پزشکی داخلی جراحی به عنوان رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و افزود: بینایی سنجی و فوریت‌های پزشکی از دیگر رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی این دانشگاه است.
وی یادآور شد: کارشناسی پزشکی ویژه جذب دانشجویان خارجی رشته جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران است که امسال ۳۵ دانشجوی خارجی در این رشته جذب شده است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به بومی سازی رشته‌ها، اظهار کرد: این اقدام براساس تصمیم وزارت بهداشت است تا براساس بیماری‌هایی که در هر منطقه وجود دارد این رشته‌ها پایه گذاری می‌شود.
زمانی سابقه فعالیت این دانشگاه را از سال ۱۳۵۴ با راه اندازی دانشکده مامایی عنوان کرد و افزود: دبیرخانه دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران، بابل، سمنان، شاهرود، گلستان و گیلان در این منطقه قرار دارد.
وی تصریح کرد: بیش از هشت هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحصیل می‌کنند که دو سوم دانشجویان کارشناسی و دکتری عمومی و مابقی در مقاطع ارشد و دکتری هستند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، افزود: در ۹ماهه امسال تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه از۱۱۳رشته مقطع به ۱۲۱ رشته افزایش یافته است و ۵۵۰ عضو هیات علمی این دانشگاه هستند.
زمانی با اعلام اینکه این دانشگاه پنج مرکز آموزشی درمانی مصوب که مراحل اعتبار بخشی آموزشی طی کردند را زیر پوشش دارد، یادآور شد: هفت مرکز آموزشی درمانی غیرمستقیم و ۱۲دانشکده نیز در زیر مجموعه این دانشگاه هستند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید