ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

تعدادی از دانشجویان دکترای تخصصی علوم پزشکی بار دیگر نسبت به برخی تغییرات آیین‌نامه دکترای پژوهشی اعتراض کردند و خواستار دیدار با معاون آموزشی وزارت بهداشت شدند.
این در حالیست که دکتر اکبری، قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت تغییرات اعمال شده در این آیین‌نامه را تنها روشن‌تر و جزئی‌تر شدن شاخه فعالیت فارغ التحصیلان دکترای پژوهشی در مدرک آنها عنوان کرد و به ایسنا گفت: آیین نامه پژوهشی تغییر چندانی نکرده است و همچنان در مدرک دانشجویان دکترای پژوهشی عنوان "دکترای پژوهشی" ذکر می‌شود و کماکان این افراد به عنوان کادر آموزشی به کار گرفته نمی‌شوند و فقط می‌توانند به عنوان محقق در مراکز فعالیت کنند.
وی درمورد تغییرات اعمال شده توضیح داد: تا کنون طبق آیین نامه دکتری پژوهشی در مدرک فارغ التحصیلان عنوان کلی فعالیت ذکر می‌شد. برای مثال در مدرک عنوان دکترای پژوهشی در حیطه علوم دارویی یا علوم بالینی ذکر می‌شد، اما مشخص نبود که فرد در کدام گرایش علوم دارویی یا بالینی فعالیت کرده است. طبق آیین نامه جدید بر اساس پایان نامه موضوعی که فرد در مورد آن پژوهش کرده، واحدهایی که گذرانده و مقالاتی که ارائه داده است، مدرکشان در کمیسیون ارزشیابی شده و مشخص می‌شود دانشجو که در چه زمینه‌ای پژوهش کرده و باید فعالیت کند.
این دانشجویان همچنین در بیانیه‌ای تاکید کردند: در آیین‌نامه جدید کاملاً صریح ذکر شده است که مدارک فارغ‌التحصیلان دانش‌آموختگان دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی پس از فراغت از تحصیل همانند دانش‌آموختگان خارج از کشور، در کمیته ارزشیابی مدارک تحصیلی مورد بررسی قرارگرفته و با یکی از عناوین رشته‌های مصوب دکترای تخصصی فارغ‌التحصیل خواهند شد. در این آیین‌نامه مشخصاً عنوان‌شده مدارک فارغ‌التحصیلان دانش‌آموختگان دوره‌های دکتری تخصصی پژوهشی همانند دانش‌آموختگان خارج از کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و همان طور که جناب آقای دکتر اکبری بهتر از ما در جریان هستند تمام دانش‌آموختگان خارج از کشور بعد از معادل‌سازی‌هایی که در مورد مدارکشان انجام گرفته است در تمام بخش‌هایی که مختص فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی تعریف شده است سال‌هاست که مشغول فعالیت در تمام بخش‌های کلینیکی پاراکلینیکی تأسیس مطب یا داروخانه و همچنین فعالیت در کادر آموزشی هستند.
یکی از دلایل این بخشنامه به این شکل بیان شده است که مشخص باشد که دانش‌آموختگان دکتری پژوهشی در چه حیطه‌ای فعالیت کرده‌اند، در جواب خاطرنشان می‌کنیم که این دانشجویان توسط گذراندن یک پایان‌نامه دوره خود را به پایان می‌رسانند و هنگامی که در مدرک آن‌ها عنوان پایان‌نامه ذکر شود به راحتی مشخص می‌شود که این دانش‌آموخته در چه حیطه‌ای فعالیت داشته است.
از این طریق اعلام می‌کنیم خواسته ما اساتید، متخصصان، دانشجویان رشته‌های مختلف دکترای تخصصی (Ph.D) و کارشناسی ارشد علوم پایه پزشکی این است که برای فارغ‌التحصیلی دانشجویان دکتری تخصصی پژوهشی وزارت بهداشت رجوع شود به اساس‌نامه تشکیل این دوره‌ها که کاملاً شفاف و به دور از برداشت‌های مبهم است و مصرانه خواهان لغو بخشنامه جدید هستیم.
یکی از این دانشجویان بااشاره به حضور مجدد شماری از این دانشجویان مقابل وزارت بهداشت در این باره گفت: بر اساس تغییرات اعمال شده در آیین نامه، فارغ التحصیلان دکترای پژوهشی مدرکی معادل فارغ‌التحصیلان دکترای تخصصی دریافت می‌کنند و قادر خواهند بود پس از فارغ التحصیلی در زمینه‌های آموزشی نیز فعالیت کنند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید