ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *
خبرگزاری فارس: شتاب‌دهنده خطی انقلابی در درمان سرطان است

فرهاد پورفرضی قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: تجهیزات شتاب‌دهنده خطی که در خاورمیانه تنها در دو کشور وجود دارد در ایران نیز بعد از مشهد به عنوان دومین استان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: این دستگاه هم‌اکنون خریداری شده و در انبار دانشگاه نگهداری می‌شود و قرار است مقدمات راه‌اندازی این دستگاه فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه در کنار خرید این دستگاه در روزهای گذشته 15 دستگاه دیالیز مورد نیاز نیز خریداری شده است بیان داشت: این دستگاه‌ها در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود تا به استانداردهای موجود که به ازای هر چهار بیمار دیالیزی یک تخت دیالیز است نزدیک شویم.

پورفرضی تصریح کرد: دو دستگاه رادیولوژی دیجیتال نیز هر کدام به مبلغ 400 میلیون تومان خریداری و در بیمارستان امام و بیمارستان فاطمی نصب و راه‌اندازی شده است.

 

وی یادآور شد: در حوزه بهداشت مهمترین فعالیت ما ایجاد زیرساخت برای پزشک خانواده است که روستاهای ما هم‌اکنون تحت پوشش این برنامه هستند.

قائم مقام وزیر در ادامه سخنان خود گفت: اردبیل جزو استان‌های انتخاب شده برای طرح پزشک خانواده است که امسال این طرح در این استان اجرایی خواهد شد.

پورفرضی اظهار داشت: در طرح پزشک خانواده روستایی در سال گذشته یک میلیون و 60 هزار نفر توسط پزشکان روستا ویزیت شدند و 19 هزار نفر نیز توسط همکاران ماما که در روستاها فعالیت می‌کنند معاینه شده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 70 هزار تن مواد غذایی فاسد و غیرمجاز معدوم شده و علاوه بر آن در هفته سلامت نیز 30 تن عسل تقلبی که تعدادی به نام عسل سبلان توزیع می‌کردند کشف و معدوم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در 14 اردیبهشت امسال کلیه افرادی که بالای 30 سال سن دارند از نظر فشار خون و هم از نظر قد و وزن معاینه می‌شوند.

پورفرضی ابراز داشت: در استان اردبیل و برای پروژه‌های مهر ماندگار حوزه بهداشت و درمان 13 میلیارد تومان اختصاص یافته که بخشی از این اعتبار پرداخت شده و بخشی دیگر نیز در آینده نزدیک به حوزه بهداشت استان پرداخت خواهد شد.

وی در پایان گفت: از محل این اعتبارات و در قالب پروژه‌های مهر ماندگار بیمارستان‌های ترومای اردبیل، بیمارستان پارس‌آباد و مرکز فوریت‌های پزشکی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید