ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس انجمن میکروب شناسی ایران گفت: هجدهمین کنگره بین المللی میکروب شناسی ایران از ۷ تا ۹ شهریور با هدف ارائه راهکارهای مقابله با مقاومت‌های دارویی در بیماری‌های عفونی برگزار می‌شود.
وی گفت: طبق گزارشات تایید شده، میزان مقاومت آنتی بیوتیکی میکروب‌ها نسبت به برخی از آنتی بیوتیک‌های مورد استفاده در درمان عفونت‌های بیمارستانی به میزان هشدار رسیده است تا حدی که در سال ۲۰۱۱ شعار روز جهانی بهداشت «مقاومت به داروهای ضد میکروبی، یک تهدید جهانی» نامگذاری شد.
محمد مهدی فیض آبادی در نشست خبری این کنگره افزود: بیماری‌های عفونی و متعاقب آن پیدایش مقاومت‌های میکروبی نسبت به آنتی بیوتیک‌های پرکاربرد خصوصا در دهه‌های اخیر در جهان رو به افزایش بوده است و در برخی کشورهای در حال توسعه آمار بسیار نگران کننده‌ای درباره شکست درمان بیماری‌های عفونی و بیمارستانی گزارش شده است.
وی ادامه داد: عدم مشاوره با میکروب شناس از دلایل بروز کلاف پیچیده تشخیص و کنترل عفونت‌های بیمارستانی است و مقررات و آئین نامه­‌های این حوزه نظیر اینکه مدیران بیمارستان‌ها از استخدام میکروب شناس منع شده­­اند باید اصلاح شود.
فیض آبادی ادامه داد: از طرف دیگر در سال‌های اخیر با دانستن تاثیر میکروب‌ها در پیدایش و یا جلوگیری از بیماری‌های مختلف عفونی و غیر عفونی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، چاقی و حتی بیماری‌های روانی، اهمیت میکروب‌ها را چندین برابر کرده است.
وی با اشاره به بیماری‌های نوپدید که ایران و سایر کشور‌ها را تهدید می‌کند افزود: عفونت‌های بیمارستانی در کشور ما بین ۵ تا ۱۵ درصد و بعضاً بیشتر شیوع دارد، اما متأسفانه با علت اینکه میکروب شناسان از حضور در بیمارستان‌ها منع شده اند احتمال افزایش عفونت‌های بیمارستانی وجود دارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید