ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران گفت: کمتر از 200 پرستار توانبخش در کشور فعالیت می‌کنند، بنابراین در این زمینه ما با کمبود نیرو مواجه هستیم.


مسعود فلاحی رئیس انجمن علمی پرستاری ایران اظهار کرد: یکی از جنبه‌های مهمی که در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد، پرستاری توانبخشی است، توانبخشی یک امر تیمی است و در همه مراحل از بیمارستان تا منزل پرستاران بر بالین بیمار حضور دارند.
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران افزود: در کنگره سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران 30 مقاله در زمینه پرستاری توانبخشی به دست ما رسیده که از این میان 7 مقاله برای سخنرانی انتخاب شده است، این مقالات در زمینه‌های مختلفی مانند توانبخشی قلبی، مغزی، تنفسی، توانبخشی بیماران نخاعی و توانبخشی حس‌های ویژه هستند.
وی بیان کرد: خدمات توانبخشی بیماران را اغلب پرستاران انجام می‌دهند بنابراین این کنگره فضای مناسبی برای بحث‌های علمی در زمینه پرستاری توانبخشی است.
فلاحی تاکید کرد: در این کنگره 20 مقاله در زمینه‌های مختلف توانبخشی به صورت پوستر به نمایش گذاشته می‌شود، پرستاری توانبخشی چند سالی است که مورد توجه قرار گرفته، در سال 91 رشته کارشناسی ارشد پرستاری توانبخشی مصوب شده است و دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها در این رشته تحصیل می‌کنند.
رئیس انجمن علمی پرستاری ایران درباره حیطه وظایف پرستاری توانبخشی گفت: شرح وظایف پرستاری توانبخشی در زمینه‌های مختلف متفاوت است، پرستاری توانبخشی تلاش می‌کند تا بیماران دچار افت عملکرد نشوند.
وی یادآور شد: اکنون کمتر از 200 نفر پرستار توانبخشی در کشور داریم، بنابراین در زمینه پرستاری توانبخشی با کمبود نیرو مواجه هستیم. اگر دانشگاه‌ها متقاضی جذب افراد در این رشته باشند، حتما وزارت بهداشت مجوزهای لازم را می‌دهد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید