ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دییر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از راه‌اندازی آزمایشگاه نخستینیان برای توسعه فناوری‌های درمانی بیماری‌های مغز و شناخت خبر داد.

دکتر مجید نیلی احمد آبادی با بیان اینکه برنامه‌های ستاد علوم شناختی ذیل چند طرح فناورانه تعریف شده است، افزود: ارتقای سرمایه شناختی جامعه ایرانی، توسعه فناوری‌های خواندن و نوشتن در مغز و ابزارهای نوین مطالعه مغز، توسعه کاربرد ترکیبی علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده‌ها، توسعه دانش و کاربردهای ترکیب فناوری‌های سلول‌های بنیادی و شناختی و توسعه زیر ساخت نیروی انسانی از جمله طرح‌های کلان این ستاد به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ابزارهایی که در توسعه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و بالینی نیاز داریم، از سوی شرکت‌ها تولید و به بازار عرضه شده است، اظهار کرد: در حوزه توسعه فناوری خواندن و نوشتن مغز علاوه بر ثبت چند پتنت، مدل جدیدی به نام گروه پیشران شامل ۱۱ تیم دانشگاهی و ۲ شرکت در ستاد ایجاد کردیم که توانستند اثبات فناوری را انجام دهند.
نیلی با اشاره به اجرای طرح کلان این ستاد با عنوان توسعه کاربرد ترکیبی علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده، گفت: هدف از این طرح ایجاد ۱۸ تیم شرکتی و دانشگاهی و شتابدهی آنها است.
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ابراز امیدواری کرد که این طرح تا شهریورماه سال آینده به محصول برسد.
وی از اجرای دو طرح در حوزه ترکیب فناوری سلول‌های بنیادی و علوم شناختی خبر داد و یادآور شد: طرح ایجاد مرکز ملی مغز و شناخت با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و راه‌اندازی آزمایشگاه نخستینیان برای تحقیق و توسعه فناوری‌های مرتبط با درمان‌های نوین بیماری‌های شناختی در دستور کار است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید