ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

کلید نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 رشته های گروه پزشکی بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور قرار گرفت.

همچنین سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای مهلت ثبت نام متقاضیان استفاده از سهمیه استعداد درخشان آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی سال 1401 را اعلام کرد.
داوطلبان پیش از ثبت نام می بایست به دقت مفاد آیین نامه تسهیل تحصیل دانشجویان استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت مصوب 97/10/30 شورای هدایت استعداد درخشان وزارت بهداشت، دفترچه راهنمای ثبت نام بند 13-ب ضوابط مربوط به داوطلبان متقاضی سهیمه استعداد درخشان (صفحات 21 الی 24) و اطلاعیه های بعدی را مطالعه نمایند. در صورت واجد شرایط بودن، اقدام به ثبت نام این مرحله نمایند.

 

 

جدول زمان بندی آزمون (بر اساس شرایط کنونی)
کلیه اطلاعیه ها و سایر موارد از ساعت 18 عصر به بعد در سامانه قرار می گیرد (به جز مواردی که در سامانه ساعتی برای آن اعلام شود)تاریخ
ثبت نام داوطلبان متقاضی سهمیه استعداد درخشان در سامانه سنجش پزشکی4 لغایت 1401/4/6
اعلام اسامی نهایی دانشگاههای پذیرنده و ظرفیت پذیرش کارنامه علمی مرحله اول- زمان انتخاب رشته کلیه داوطلبان مجاز- انتخاب رشته محل مخصوص استعداد درخشان بدون آزموننیمه اول تیرماه
زمان مراجعه متقاضیان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) به دانشگاه محل تحصیل- با دانشگاه محل تحصیل جهت مراجعه حضوری یا غیرحضوری هماهنگ شود.11 لغایت 1401/4/18
مهلت ارسال اسامی واجدین شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) توسط دانشگاه محل تحصیل به مرکز سنجش آموزش پزشکی1401/4/21 لغایت 1401/5/10
اعلام اسامی متقاضیان دانشگاه شاهد- بقیه اله- ارتش و مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی (جهت برگزاری مرحله دوم)1401/5/19
برگزاری مرحله دوم متقاضیان دانشگاه شاهد-بقیه اله- ارتش- رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی1401/5/24
اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان- کارنامه نهایینیمه دوم شهریور ماه


کلیه متقاضیان استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون واجد شرایط، که در آزمون ثبت نام نموده و کد رهگیری دریافت نموده اند، می بایست مطابق زمان مقرر در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی/ کارشناسی ارشد/ ارشد از طریق گزینه الف نسبت به ثبت نام این سهمیه اقدام نمایند.
افراد متقاضی سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون واجد شرایط که موفق به ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد نشده و فاقد کد رهگیری هستند، می بایست از تاریخ 4 لغایت 6 تیرماه جاری ابتدا از سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی/ کارشناسی ارشد/ ارشد/ گزینه ب/ ثبت نام استعداد درخشان بدون آزمون، ثبت نام اولیه را انجام دهند و پس از ثبت نام نهایی و دریافت کد رهگیری از گزینه ب، بلافاصله در همان زمان با وارد نمودن کد رهگیری در گزینه الف نسبت به ثبت نام استعداد درخشان اقدام نمایند.
نکته بسیار مهم: ثبت نام آزمون برای این افراد (گزینه ب) فقط یکبار انجام پذیر بوده و قابل ویرایش نمی باشد. لذا دقت لازم در ورود اطلاعات به خصوص دانشگاه محل تحصیل و رشته به عمل آید. ولی مرحله ثبت نام استعداد درخشان (گزینه الف) تا پایان ثبت نام مرحله استعداد درخشان، قابل ویرایش می باشد.
کلیه افراد متقاضی استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون می بایست هماهنگی لازم را با دانشگاه محل تحصیل خود جهت ارائه مدارک و ثبت نام در دانشگاه انجام دهند. (برای انجام امور به صورت حضوری یا غیرحضوری در زمان مندرج در جدول فوق با دانشگاه هماهنگی شود)
انتخاب رشته محل همزمان با سایر داوطلبین عادی فقط توسط خود داوطلب در تاریخ اعلام شده در سامانه مرکز سنجش می باشد.
نکته بسیار مهم: داوطلبان سهمیه استعداد درخشان با آزمون، فقط یک فرم انتخاب رشته محل همانند داوطلبان عادی تکمیل خواهند نمود.
داوطلبان سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون دارای دو فرم مجزا برای انتخاب رشته محل می باشند. این افراد بایستی با توجه به شرایط ثبت نامی و تقاضای خود، فرم صحیح را تکمیل کنند.
متاسفانه دوره گذشته تعدادی از متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون، فرم مخصوص انتخاب رشته محل استعداد درخشان بدون آزمون را تکمیل ننموده و این فرصت را از دست دادند.
تغییر سهمیه استعداد درخشان پس از معرفی دانشگاه و ثبت در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، امکان پذیر نمی باشد.
اگر داوطلب ثبت نام استعداد درخشان با آزمون را انجام داده و در جلسه آزمون نیز شرکت نموده باشد ولی توسط دانشگاه معرفی نشود، به دلیل عدم معرفی و تایید توسط دانشگاه، این سهمیه برای او اعمال نخواهد شد.
بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک مورد پذیرش برای رشته امتحانی بر اساس جدول شماره 1) در بخشهای بیمارستانی جهت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته های الف-پرستاری مراقبتهای ویژه، ب- پرستاری مراقبتهای ویژه نوزادان، ج- پرستاری اورژانس، د- مدیریت پرستاری، ه- تکنولوژی گردش خون ضروری می باشد.
تذکر مهم: الف-واجدین شرایط حداقل تا تاریخ 1401/6/31 می بایست دو سال سابقه کار بالینی داشته باشند.
ب- فارغ التحصیلان تاریخ 1399/6/31 و ماقبل آن در صورت واجد شرایط بودن، می توانند این رشته ها را انتخاب نمایند. برای دانش آموختگان تاریخ 1399/7/1 و بعد از آن، حق استفاده از شرایط آیین نامه مذکور بعد از سپری نمودن سابقه کار دو ساله بر اساس ضوابط آزمون همان سال شرکت در آزمون، محفوظ می باشد. مسئولیت عدم رعایت این امر و عواقب بعدی به عهده خود داوطلب می باشد.
داوطلبان متقاضی دقت نمایند پس از ثبت نهایی اطلاعات خود در قسمت ورود اطلاعات، جدولی بعد از قسمت مشخصات داوطلب (بر اساس فرم ثبت نام) در قسمت استعداد درخشان ثبت می شود که به منزله ثبت اطلاعات این سهمیه می باشد. افرادی که هر دو سهمیه با آزمون و بدون آزمون را انتخاب نمایند، می بایست هر دو ردیف در جدول ثبت شود.
در صورت انصراف از سهمیه، با انتخاب گزینه حذف، کلیه اطلاعات و جدول مربوطه حذف خواهد شد و هیچ اطلاعاتی در سامانه مرکز سنجش ثبت نمی گردد.
در صورت نیاز به ویرایش و تصحیح اطلاعات، داوطلب می بایست در قسمت ورود اطلاعات، تصحیح لازم را وارد کرده و دوباره گزینه ثبت نهایی را اعمال نماید تا جدول مندرج در قسمت مربوطه با تصحیحات جدید ثبت شود.
لازم به ذکر است زمان بندی اعلام شده بر اساس شرایط کنونی می باشد. لذا در صورت هر گونه تغییر در هر یک از مراحل، مراتب از طریق سامانه سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید