ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

فرهاد فلاحتی گفت: تمام دانشگاه های کشور از صلاحیت لازم برای پذیرش دانشجوی دوره دکتری برخوردار نیستند و این امتیاز باید در اختیار دانشگاه‌های سطح یک کشور باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون مصوبه‌ای در خصوص سهمیه پذیرش دانشجویان دوره دکتری از سوی مجلس شورای اسلامی نداشته ایم.
وی ادامه داد: دانشگاه‌های کشور نیازمند اختیارات بیشتری به منظور پذیرش دانشجویان هستند؛ اما این مسئله شامل تمامی دانشگاه‌های کشور نمی‌شود.
شماری از مسئولان و صاحب‌نظران دانشگاهی عنوان می‌کنند گاه سهمیه‌هایی از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور پذیرش دانشجویان در مراکز آموزش عالی کشور در نظر گرفته می‌شود، موضوعی که فلاحتی ضمن رد آن اظهار داشت: نظرات متعددی در رابطه با پذیرش دانشجویان مقطع دکتری در کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود؛ اما تاکنون هیچ پیشنهادی در این زمینه به اجماع نرسیده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه‌های کشور از صلاحیت لازم به منظور پذیرش دانشجو برخوردار نیستند و دانشگاه‌های سطح یک در صورت کسب این اختیار بر اساس تخصص و توانمندی علمی دانشجویان باید اقدام به پذیرش کنند.
وی همچنین با اشاره به کرسی‌های خالی در دانشگاه‌ها گفت: درواقع دانشگاه‌ها باید براساس فضای دانشگاهی دانشجویان مورد نیاز را جذب کنند.
فلاحتی تصریح کرد: پذیرش دانشجویان همچنین می‌تواند در دو مرحله برگزاری آزمون‌های سراسری و ارزیابی و تأیید دانشگاه‌ها به انجام برسد.
وی در ادامه با بیان اینکه گاه مراکز علمی و دانشگاهی در خصوص جذب دانشجویان اعمال سلیقه می‌کنند؛ یادآور شد: در برخی مواقع جذب دانشجویان و اولویت پذیرش با شبهاتی همراه می‌شود. به منظور رفع این ابهامات، برگزاری آزمون‌های سراسری و متمرکز برای پذیرش دانشجویان در مراکز آموزش عالی کشور از اولویت بیشتری برخوردار است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید