ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی آیین نامه آموزشی دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی را به منظور پذیرش دانشجو در این دوره به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد.

این آیین نامه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در تیرماه 1402 مصوب شد و از تاریخ ابلاغ برای آن دسته از دانشجویانی که از این تاریخ به بعد وارد مقطع دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی می شوند، لازم الاجرا است. این آیین نامه جهت ادامه تحصیل دانش آموختگان مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد این رشته تهیه شده است.

شرایط ورود به دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی شامل پذیرفته شدن در آزمون ورودی، داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تایید وزارت بهداشت رسیده باشد و مجاز بودن به ادامه تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری کشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

همچنین برخورداری از سلامت کامل جسم و روان و سپردن تعهد خدمات بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه از دیگر شرایط ورود به دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی است.

بر اساس این آیین نامه، چنانچه دانشجو از سلامت جسمی و روانی لازم برای ادامه تحصیل در دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی برخوردار نباشد یا حین تحصیل این شرایط را از دست دهد بر اساس نظر شورای پزشکی دانشگاه اجازه ادامه تحصیل در دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی را ندارد.

ارائه گواهی فراغت از تحصیل یا تاییدیه تحصیلی مربوط به مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی در زمان ثبت نام و حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی الزامی است.

پرداخت شهریه، فارغ التحصیلان دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی را از انجام دیگر تعهدات قانونی خاص معاف نمی کند.

مشمولین بومی استانی خاص و قانون برقراری عدالت آموزشی پس از طی تعهدات مطابق مقررات مربوطه مجاز به شرکت در دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی هستند.

پذیرفته شدگان آزمون ورودی موظفند در مهلت هایی که توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام می شود برای نام نویسی و انتخاب واحد به دانشگاه ذیربط مراجعه کنند. عدم مراجعه برای نام نویسی در نخستین نیمسال تحصیلی پس از اعلام نتایج آزمون، انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد.

مقررات آموزشی برای دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی بر اساس آیین نامه مصوب است.

پذیرفته شده در دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی در زمان ثبت نام باید متعهد شود در طول دوره تحصیل، اشتغال به تحصیل هم زمان در بیش از یک رشته و در یک یا چند دانشگاه اعم از دولتی یا غیر دولتی را نخواهد داشت و در صورت تخلف، تحصیل وی در رشته دوم کان لم لکن خواهد شد.

حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره دکتری حرفه ای رشته فیزیوتراپی برای دانشجویان ورودی از مقطع کارشناسی 4.5 سال و برای دانشجویان ورودی از مقطع کارشناسی ارشد 3 سال است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید