ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

هوش مصنوعی می تواند متخصصان سلامت را قادر سازد تا با انجام تشخیص زودهنگام، کاهش عوارض، کاهش مدت بستری شدن در بیمارستان ،بهینه سازی درمان و ارائه گزینه های کمتر تهاجمی، کیفیت زندگی بهتری را برای بیماران و جامعه فراهم کنند.

هوش مصنوعی در پزشکی حوزه های مختلفی را شامل می شود که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 
  • هوش مصنوعی در تشخیص بیماری: این حوزه به استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری عمیق، شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های ژنتیک در تشخیص بیماری‌ها می‌پردازند.
  • هوش مصنوعی در پیش‌بینی و پیشگیری از بیماری: در این حوزه از الگوریتم‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی جهت پیش‌بینی خطر ابتلا به بیماری‌ها و ارائه روش‌ها و راه حل های پیشگیری و یا جلوگیری از شیوع بیماریها استفاده میشود.
  • هوش مصنوعی در تصویربرداری پزشکی: این حوزه به کاربردهای هوش مصنوعی در تشخیص و پردازش تصاویر پزشکی از جمله سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، آنژیوگرافی، التراسوند، MRI، PET و یا سایر مدالیته های تصویربرداری می‌پردازد.
  • هوش مصنوعی در داده کاوی پزشکی و مدیریت داده‌ها: این حیطه مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ پزشکی، مدیریت اطلاعات سلامت و پشتیبانی تصمیم‌گیری درمانی و سیستم های تصمیم یار بالینی می باشد.
  • هوش مصنوعی در حوزه بیوانفورماتیک: در این حیطه به کاربرد هوش مصنوعی در حوزه های ژن یابی، گردآوری ژنوم، طراحی و کشف دارو، پیش‌بینی ساختار پروتئین، پیش‌بینی بیان ژن، برهم کنش پروتئین-پروتئین،  مطالعات مربوط به ژنوم و مدلسازی تکامل و تقسیم سلولی پرداخته می شود.
  • سلامت الکترونیک: یک زمینه رو به ‌رشد از تلاقى انفورماتیک، پزشکى، بهداشت عمومى و تکنیک های هوش مصنوعی است که می تواند شامل انواع اپلیکیشن های حوزه سلامت، پرونده الکترونیک سلامت، سیستم پشتیبانی تصمیم‌گیری بالینی و سیستم های تله مدیسین و یا سیستم های مشاوره از راه دور باشد.
  • هوش مصنوعی در زمینه پزشکی شخصی محور: ترکیب پزشکی شخصی محور و هوش مصنوعی می‌تواند بهبود‌هایی را در ارائه مراقبت‌های سلامت فردی و پیشگیری از بیماری‌ها ایجاد نماید. سیستم‌های هوش مصنوعی می‌توانند براساس وضعیت فرد، تاریخچه بیماری و ترجیحات او، توصیه‌های درمانی سفارشی را ارائه دهند. به عنوان مثال، با تحلیل داده‌ها و الگوریتم‌های هوشمند، می‌توانند داروها، رژیم غذایی و تمرینات مناسب را برای هر فرد تعیین کنند.
  • IOMRT: اینترنت اشیا در رباتیک پزشکی به روشهایی گفته می شود که در آن ربات به عنوان شی با استفاده از ارتباطات شبکه و فناوری اطلاعات در بستر اینترنت به فعالیت می پردازد.  
بنابراین با عنایت به تاثیر گذاری بکارگیری این تکنولوژی ها برای ارائه خدمات مراقبت، بهداشتی و درمانی ، ارائه استراتژی های برای آشناسازیی دانشجویان دانشگاهای علوم پزشکی با مبانی، اصول و کاربرد های هوش مصنوعی در علوم پزشکی الزامی است. 
 
مطالب مرتبط :
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید