ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

metacognition همان طور که همه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی می دانند، زبان انگلیسی زبان علم است و دسترسی به مقالات این زبان نیاز بسیاری از دانشجویان است.

 در اینجا قصد داریم تعدادی از پایگاهها و موتورهای جستجوی مقالات خارجی را به اختصار معرفی کنیم:

✔️✔️گوگل اسکالر (Google scholar): یکی از معروف‌ترین موتور‌های جستجوی مقالات علمی است که می‌توان به کمک آن به سادگی تمام اطلاعات مورد نیاز مقالات را جستجو و دانلود کرد.
✔️✔️ اسکوپوس (Scopus): موتور جستجوی انتشارات الزویر است و از جامع‌ترین پایگاه‌ها برای دانلود مقالات است و تاکنون بیش از ۵۷ میلیون مقاله در این پایگاه ثبت شده‌است.
✔️✔️ ساینس‌دایرکت: ازمعتبر‌ترین بانک‌های اطلاعاتی که وابسته به نشریه (elsevier) است نیز می‌توان به ساینس‌دایرکت اشاره کرد. این بانک اطلاعاتی مقالات با موضوعات و گرایش‌های زیادی را در بر می‌گیرد.
✔️✔️ ساینس‌هاب: یکی دیگر از سایت‌های معتبر برای دانلود مقالات خارجی ساینس‌هاب (sci-hub) است. هدف و جمله معرف این پایگاه اطلاعاتی "مانع‌زدایی از مسیر علم" است و در این راستا بیش از ۸۵ میلیون پژوهش را با تمامی موضوعات در پایگاه خود گردآورده‌است.

✔️✔️ اسپرینگر (Springer): یک ناشر بین المللی است که در زمینه های مختلف فنی و مهندسی، پزشکی و علوم اجتماعی فعالیت می کند. این ناشر آلمانی بزرگترین ناشر کتاب دنیا و دومین ناشر بزرگ مجلات علمی است. بر اساس آمار منتشر شده توسط ناشر امکان دسترسی به حدود ۱۲ میلیون منبع علمی از جمله کتاب، مقاله و تفاهم نامه تا سال ۲۰۱۸ برای کاربران فراهم شده است.
✔️✔️ پایگاه اطلاعاتی سژ ژورنالیسم (SAGE Journals): به انتشارات سژ تعلق دارد. با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۹۰۰ ناشر و ۸۰۰ کتاب و اثر علمی پنجمین ناشر بزرگ و معتبر ژورنال‌های الکترونیکی تخصصی دنیا محسوب می شود. حوزه اصلی فعالیت این انتشارات زیرشاخه‌های علوم انسانی و اجتماعی است، ولی در زمینه پزشکی، فناوری، علوم پایه، مهندسی و تجارت نیز محتوای قابل‌ توجهی را ارائه می‌دهد.
✔️✔️ امرال(emerald): از پایگاه‌های خوب برای دانلود مقالات به ویژه با موضوع مدیریت، کسب‌و‌کار و کتابداری است. این سایت معتبر که سالانه ۱۰۹ میلیون بازدید‌کننده از سراسر جهان به آن مراجعه می‌کنند ۵۰ سال است در این زمینه فعالیت می‌کند و سالانه ۳۰ میلیون دانلود مقاله از این پایگاه صورت‌ می‌گیرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید