ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

test taking 3 e1479214024567همه شما داوطلبان عزیز می دانید که مدیریت زمان و دقت بالا دو عامل بسیار مهم در کسب نتیجه خوب در آزمون تحصیلات تکمیلی هستند....



 

 همه شما داوطلبان عزیز می دانید که مدیریت زمان و دقت بالا دو عامل بسیار مهم در کسب نتیجه خوب در آزمون تحصیلات تکمیلی هستند.
البته سطح دانش داوطلب نیز نقش بسیار بزرگی در موفقیت دارد اما بسیارند داوطلبانی که با وجود سطح درسی خوب به خاطر استرس بالا و بی دقتی در جلسه آزمون نتیجه خوبی نمی گیرند.

 در این مقاله می خواهیم چند تکنیک ساده برای افزایش دقت در تست زنی را با هم مرور کنیم:

به نکات ریز سوالات دقت کنید: سؤال‌هایی که آخرشان به کلمه‌ی "می‌شود" و "نمی‌شود" ختم می‌شود ممکن است داوطلبی را که سؤال را دقیق نمی‌خواند گمراه کند و در نتیجه گزینه را اشتباه انتخاب کند.
✍️ تمام گزینه ها را بخوانید: در آزمون‌های چهارگزینه‌ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارند و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه، آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه‌ی دیگر خودداری کند. توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه‌ی آن‌ها صحیح‌ترین را انتخاب کنید.
❌ وسواس به خرج ندهید: موقع حدس زدن جواب، معمولاً اولین حدس شما درست است؛ بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید مگر در مواقعی که مطمئن هستید.
???? از تکنیک رد گزینه استفاده کنید: پاسخ‌هایی را که می‌دانید غلط است کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ‌ها را کم کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح بیش‌تر شود.
⏱ حواستان به زمان باشد: سؤال‌های آسان را زودتر جواب دهید. اگر احساس می‌کنید سؤالی پیچیده است، وقت خودتان را زیاد روی آن سؤال تلف نکنید. کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهید.
❌ شانسی جواب ندهید: همه‌ی سؤال‌ها را جواب ندهید. سؤال‌هایی که شانسی پاسخ می‌دهید احتمال موفقیت‌تان را کم‌تر می‌کند؛ چون هر پاسخ منفی، نمره‌ی منفی دارد؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید از پاسخ‌های شانسی پرهیز کنید.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید