ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت از جذب 2 هزار عضو هیأت علمی جدید تا پایان سال جاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیح داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم در زمینه تولید علم در علوم پزشکی رتبه اول در بین کشورهای اسلامی و رتبه پانزدهم را در بین کشورهای دنیا کسب کنیم.
لاریجانی با بیان اینکه 50 نفر از دانشمندان کشور در زمره دانشمندان برتر یک درصدی هستند، توضیح داد: در زمینه استناد به مقالات علمی ما در رتبه 17 جهان قرار داریم.
وی افزود: در 15 سال گذشته هزار پروانه اختراع در حوزه علوم پزشکی ثبت شده است و تعداد زیادی از دانشمندان ما جزو دانشمندان برتر یک درصد جهان شده‌اند.
لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر 55 هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 14 هزار و 500 نفر در رشته دندانپزشکی، 10 هزار نفر در رشته مامایی و همچنین 50 هزار نفر در رشته پرستاری تحصیل می‌کنند. 11 هزار نفر نیز دانشجوی داروسازی که این افراد در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه در عین گسترش رشته‌ها به چارچوب و کیفی‌سازی این رشته‌ها نیز توجه داشته باشیم، گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال حدود 2 هزار عضو هیأت علمی به وزارت بهداشت اضافه شوند و امیدواریم آموزش اساتید گسترش پیدا کند. با برنامه‌ریزی صورت گرفته حدود 50 درصد از اعضای هیأت علمی علوم پایه زمینه‌های کارآفرینی را خواهند داشت و در آموزش‌ها مشارکت خواهند کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر 28 هیأت علمی یک شرکت دانش‌بنیان داریم و برنامه ما این است که در چند سال آینده اعضای هیأت علمی بتوانند به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنند و حدود هزار شرکت دانش‌بنیان در هسته‌های علوم پزشکی شکل گرفته‌اند.
لاریجانی افزود: با تأیید هیأت امنای دانشگاه‌ها مصوبه‌ای در حال انجام است تا اعضای هیأت علمی بتوانند با موافقت دانشگاه‌ها با حفظ فعالیت‌های آموزشی در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مشغول به کار شوند.
وی تصریح کرد: در سال جاری برای پنجمین بار در حوزه علوم پزشکی که کار بی‌سابقه‌ای است تمام دانشکده‌های علوم پزشکی کشور رتبه‌بندی می‌شوند و این رتبه‌بندی آموزشی از این لحاظ اهمیت دارد که جایگاه این دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که آنها را انتخاب می‌کنند مورد توجه قرار می‌گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر 20 هزار هیأت علمی در حوزه پزشکی در حال فعالیت هستند و با جذب 2 هزار نفر جدید امیدواریم برخی از نیازهای مناطق برطرف شود و در امتحان پیش‌رو 10 درصد فارغ‌التحصیلان می‌توانند به عنوان عضو هیأت علمی تعهد خود را انجام دهند.
وی در خصوص آیین‌نامه بازنشستگان اعضای هیأت علمی نیز توضیح داد: این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و از هیأت امنای دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که این آیین‌نامه را نهایی کنند و بر اساس هیأت ممیزی مرکزی وزارت بهداشت آیین‌نامه دانش‌پژوهی در دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید