ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دوره‌های ارشد و دکتری برای دانشجویان خارجی باید پژوهش محور باشد که آیین‌نامه آن نیز در شورای سیاست گذاری تدوین شده است.
منصور غلامی اظهار کرد: شرایط سال های گذشته کشور نشان داد که کشور ما توانمندی بسیار بالا و ظرفیت های خوبی دارد که می تواند بر اساس برنامه و راهبرد کلان سیاست کشور حتی بیش از آنچه انتظار می رود، پیش رود.
وی افزود: آنچه امروز آموزش عالی کشور در اختیار دارد، بعد از انقلاب اسلامی و پس از طی دوره ای که به دلایل مختلف به ضعف گرایید، موفق به کسب آن شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و توجه بیشتر به پروژه های تحقیقات کاربردی و انتقال دانش به جامعه، موجب شد تا دانشگاه ها دستاوردهای خوبی داشته باشند و چنانکه امروز هم در خبرها مشاهده می شود، روزانه ابتکارها و اختراعات جدیدی در حوزه های علمی برای استفاده جامعه رونمایی می شود.
وی با اشاره به سرعت تحولات در جهان، بیان کرد: بسیاری از فناوری ها در دنیا قدمت زیادی ندارند اما عمق نفوذ زیادی دارند و این امر نشان می دهد تحولات به سرعت در حال رخ دادن است و دانشگاه های ما هم به منظور کمک به مردم و تاثیرگذاری در جامعه، باید سرعت خود را بیشتر کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: برای تحقق این هدف باید به سمت پیش بینی های دقیق تر و طراحی های پویاتر و انعطاف پیرتر حرکت کنیم که در این راستا در گذشته اقداماتی شده و در دو سال اخیر نیز تلاش ما ساماندهی آموزش عالی بوده که بخشی از آن در کنترل و نظام مند کردن تعداد دانشگاه هاست که طرح آن آماده شده و ساماندهی خواهند شد.
غلامی تاکید کرد: دانشگاه ها باید دانشجویان را به سمت کارآفرینی، کار عملی کافی و آموزش مهارت شغلی سوق دهند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار شوند چراکه امروزه امکان اشتغال همه دانشجویان در ادارات وجود ندارد و باید تحولی در این زمینه رخ دهد و دروسی که برای انطباق با بازار کار تاثیرگذار هستند، در دانشگاه ها تدریس شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دوره های ارشد و دکتری برای دانشجویان خارجی باید پژوهش محور باشد که در شورای سیاست گذاری تدوین شده و دانشگاه باید تلاش کند این بخشنامه را اخذ کند و در این راستا گام بردارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید