ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مدل توسعه رشته های پزشکی مورد نیاز کشور در حال طراحی است و امید است در شورای برنامه ریزی حوزه پزشکی تا یک ماه آینده نهایی شود.
دکتر باقر لاریجانی با اشاره به منطقه بندی کشور در حوزه پزشکی براساس 10 منطقه و متناسب با دانشگاه ها و همچنین رسالت های ملی و بین‌المللی افزود: اکنون بستر خوبی برای توسعه آموزش پزشکی و انتظام آن ایجاد شده است و متناسب با آن «سند توسعه آموزش پزشکی» براساس نقشه علمی کشور است که در حال نهایی کردن آن هستیم.
دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه این سند با توجه به توصیه های سندهای بالادستی و نیازهای کشور برنامه ریزی می شود گفت: در این راستا دانشگاه های بزرگ دنیا بررسی شده است که آن دانشگاه ها چه رشته های بین رشته ای در این زمینه ایجاد کرده اند و با توجه به نیازسنجی و بهره از نظر کارشناسان این حوزه قرار است رشته هایی را با تعداد مورد نیاز مناطق کشور ایجاد کنیم و برخی رشته ها را محدود کنیم.
لاریجانی با اشاره به این که کشور ما نیاز به آموزش رشته هایی در حوزه پزشکی دارد افزود: به عنوان مثال در رشته پرستاری باید رویکرد آموزشی دگرگون شود و این رشته توسعه یابد و گروه هایی مانند بهیاری که می تواند به آن کمک کند در سطح وسیع توسعه یابد، ضمن این که در نظر داریم آموزش پرستاری در دو مرحله پیوسته در مراکز آموزشی خصوصی نیز گسترش یابد.
معاون وزیر بهداشت گفت: در این زمینه بیمارستان های تراز اول آمادگی خود را اعلام کرده اند و در حال اصلاح این سیستم هستیم تا به گونه ای عمل کنیم که آموزش پرستاران و تعهدات قانونی آن ها در همان بیمارستان ها عملی شود.
وی ایجاد رشته های بین رشته ای پزشکی را ضروری دانست و افزود: این رشته ها برای توسعه مرزهای دانش و گسترش فناوری ها نقش بسزایی دارد و می تواند با همکاری های بین بخشی برنامه ریزی شود و توسعه یابد.
وی گفت: اکنون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بستر مناسبی را برای توسعه آموزش پزشکی ایجاد کرده است تا براساس نقشه علمی کشور و متناسب با رشته های مورد نیاز پزشکی و نیز حرکت در مرزهای دانش با تلفیق رشته های مناسب، آن ها را جایابی کند و در رفع نیازها بکوشد.همچنین«توسعه آموزش پزشکی در کشور» براساس آمایش سرزمینی یکی از مهمترین مصوباتی است که انتظام آموزشی در حوزه پزشکی را متناسب با نیازها و گستردگی کشور در نظر دارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید