ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد:‌ به موازات تقویت دوره MPH پزشک خانواده و راه اندازی تخصص این رشته، باتوجه به ظرفیت های موجود، در برنامه آتی به تدریج پزشکان خانواده جهت کنترل و ارجاع در مراکز ارائه خدمات جامع مستقر خواهند شد و همچنان نیازمند خدمات پزشکان عمومی جهت مراکز متعدد کشور خواهیم بود.

 

دکتر لاریجانی بازنگری در توانمندیهای مورد انتظار از پزشکان عمومی با تاکید بر مراقبتهای اولیه و عمومی سلامت، الزام دانشگاهها به طی حداقل شش ماه از دوره انترنی در درمانگاهها و مراکز سرپایی درون جامعه به منظور کسب تجربه کافی در تشخیص و درمان بیماریهای سرپایی و امکان کوتاه شدن دوره انترنی برای کسانی که مایلند وارد برنامه دستیاری پزشک خانواده شوند را از جمله تغییرات قابل اجرا در برنامه پزشکی عمومی ذکر کرد و گفت: این اقدامات به زودی و پس از تصویب شورای عالی برنامه ریزی جهت اجرا به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ابلاغ خواهد شد.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه کلیه اقدامات تحولی حوزه آموزش علوم پزشکی می بایست در راستای دستیابی به مرجعیت علمی صورت پذیرد گفت: توجه به رشته های جدید و میان رشته ای و توسعه آن براساس نیازهای کشور از جمله مواردی است که باید برنامه ریزی درستی درخصوص آن در حیطه علوم پایه پزشکی صورت گیرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق بیانیه جهانی آموزش 2030 قوانین بین المللی به سمتی پیش می روند که اعتباربخشی دانشگاهها را الزامی می سازد و می بایست کوریکولوم های آموزشی در راستای تطبیق کشور با نیازهای جهانی مورد بازبینی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کوریکولوم آموزشی کلیه رشته های علوم پزشکی کشور در حال بازبینی است گفت: لازم است شرایط حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و تجربیات جهانی در این حیطه رصد شده و برنامه های آموزشی رشته های مختلف، خصوصا علوم پایه، در راستای تحقق این امر بازبینی گردد.
دکتر لاریجانی به جایگاه کشور در برخی حیطه ها در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: باتوجه به موفقیت هایی که طی سالهای گذشته در حیطه های مختلف کسب شده، می بایست به توانایی بالقوه کشور برای کسب مرجعیت علمی در برخی حیطه ها توجه ویژه گردد.
دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دبیران هیأت های ممتحنه و ارزشیابی علوم پایه به ظرفیت های کشور برای دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان اشاره کرد و گفت: لازم است برنامه ریزی دقیقی برای دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی صورت گیرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی؛ دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دبیران هیأت های ممتحنه و ارزشیابی علوم پایه که در روز چهارشنبه 29 مهرماه برگزار شد بر لزوم توجه دبیران هیأت های ممتحنه و ارزشیابی علوم پایه به برنامه کشور جهت دستیابی به مرجعیت علمی منطقه و جهان در این حیطه توجه کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید