ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس اسبق انستیتو پاستور ایران معتقد است با توجه به پیشرفت کشور در حوزه صنعت بیوتکنولوژی پزشکی، صادرات داروهای بیوتکنولوژی می تواند طی 10 تا 20 سال جایگزین صنعت نفت شود.
عبدالحسین روح تاکید کرد: هم اکنون استعداد و توان بالقوه، نیروی انسانی کارآمد، مراکز رشد فعال و پارک های علم و فناوری در حیطه صنعت بیوتکنولوژی در کشور در حال ریشه دوانیدن هستند که متعاقبا برای توسعه و پیشرفت مناسب آن به سر مایه گذاری گسترده ای نیاز داریم.
وی با اشاره به تاریخچه صنعت بیوتکنولوژی در کشور، گفت: پیشرفت‌های صنعت بیوتکنولوژی در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست. البته تشکیل ساختار و توسعه این صنعت در ایران با فاصله کوتاهی از رشد و توسعه زیست فناوری در دنیا آغاز شده اما باید توجه داشت کشورهای صاحب نام در این عرصه با سرعت فزاینده ای به پیشرفت خود ادامه می دهند.
وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت بیوتکنولوژی در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است، افزود: برای حفظ شتاب رشد علمی و تکمیل حلقه ارتباط علم و صنعت در تولید ثروت دانش بنیان و ایجاد رقابت در صنعت بیوتکنولوژی، نیازمند سرمایه گذاری گسترده و اقدام سریع در جهت توسعه روز افزون این صنعت در کشور هستیم.
روح الامینی بر ضرورت رفع موانع قانونی در این عرصه اشاره کرد و گفت: برای سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه لازم است به رفع موانع قانونی و حذف بوروکراسی در بخش های مختلف دولتی از جمله وزارت بهداشت، وزارت صنعت و گمرکات توجه جدی صورت گیرد.
رئیس اسبق انستیتو پاستور گفت: گام های مثبت و موثری در حوزه تبیین سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان و نیز ترسیم نقشه جامع علمی کشور توسط نهادهای سیاست گذاری اعم از مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی برداشته شده است اما تعیین اولویت ها و تبدیل سیاست ها و قوانین این حوزه به دستاوردهای ملموس، از رشد کافی برای شتاب در توسعه صنعت بیوتکنولوژی برخوردار نبوده است.
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران همچنین با بیان اینکه با ایجاد طرح های گوناگون تامین سرمایه می توان با دیگر رقبای منطقه ای و قاره ای رقابت کرد، یاد آور شد: اگر مسئولان، دست اندر کاران، کارآفرینان و صنعت گران در این خصوص غفلت کنند، رقبای ما به واسطه در اختیار داشتن امکانات مالی مناسب، گوی سبقت را از ما ربوده و در آینده نه چندان دور بازار کشور را در اختیار خواهند گرفت.
به گفته روح الامینی، در حالیکه رقبای منطقه ای با اختصاص بودجه های میلیاردی در این حوزه سرمایه گذاری می کنند، مجموع سرمایه گذاری کشور در حوزه محصولات یه یک میلیارد دلار نمی رسد.
رئیس سابق انستیتو پاستور در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در حوزه بیوتکنولوژی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جلوه های مختلفی دارد، گفت: یکی از جلوه های اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، توجه مناسب به اقتصاد دانش بنیان است. با توجه به مزیت نیروی انسانی توانمند و علم و دانش کم نظیر آنها در داشتن مهارت های صنعتی متناسب با محصولات «های تک» می توان با سرمایه گذاری در ابعاد کوچک، دستاوردهایی با ارزش افزوده چند برابری نسبت به حوزه های علمی و صنعتی فعلی در کشور به دست آورد و از خام فروشی و تاراج منابع زیرزمینی جلوگیری کرد.
روح الامینی افزود: برای حفظ شتاب و رشد سریع در حوزه صنایع «های تک»، باید زمان و مراحل لازم جهت انجام فرایندهای حمایتی را کاهش و دامنه سرمایه گذای در این زمینه را توسعه بیشتری داد.
روح الامینی توجه جدی و عملی به تقویت شرکت های دانش بنیان، تربیت نیروهای کارآمد، دانش محور و کارآفرین در حوزه تولید داروهای بیوتکنولوژی، ایجاد و گسترش ساختارهای مدیریتی، مالی و صنعتی توانمند و موثر را از شروط اصلی این جایگزینی عنوان کرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید