ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: آیین نامه صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران با دستور وزیر بهداشت تصویب و برای اجرا به معاونت پرستاری ابلاغ شد.
وی اظهار کرد: مقرر شد از طریق اختیارات قابل واگذاری و برون سپاری به قطب‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان ها بتوانیم از توان هیات مدیره های نظام پرستاری نیز استفاده کنیم و پروانه صلاحیت حرفه‌ای را به پرستاران اعطا کنیم.
پروانه صلاحیت حرفه‌ای مدرکی است که دانش آموختگان رشته پرستاری پس از طی دوره آموزش دانشگاهی مثلا از طریق یک آزمون سنجش صلاحیت آن را کسب می‌کنند و بر اساس آن اجازه فعالیت حرفه‌ای پیدا می‌کنند.
محمد میرزابیگی افزود: در پی مسائلی که در رابطه با صنف پرستاری در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، عده‌ای از فعالات حوزه پرستاری در قالب 10 هیات مدیره نظام پرستاری درخواست کرده بودند که جدا از فضاهای کاذب رسانه‌ای، بتوانند با تعاملی جدید، فضای ایجاد شده را طی نشستی با وزیر بهداشت و مسئولان ستاد وزارت بهداشت بازسازی کنند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین از اجرایی شدن هر چه سریع تر آیین نامه مراقبت های پرستاری در منزل ( HOME CARE) بر اساس تعرفه‌های به روز شده، خدمات پرستاری در منزل خبر داد.
میرزابیگی افزود: همچنین در این جلسه درباره معوقات پرستاران نیز مقرر شد پیگیری‌های لازم برای تسریع در پرداخت معوقات از طریق اعتباراتی که دولت به بیمه‌ها اختصاص داده است صورت گیرد و در پرداخت معوقات کارکنان بیمارستان‌ها به ویژه پرستاران تعجیل شود.
میزرابیگی اضافه کرد: در جلسه پرستاران با وزیر بهداشت مقرر شد، کارگروهی متشکل از حاضران جلسه و نمایندگان وزارت بهداشت با مسئولیت معاونت پرستاری وزارت بهداشت تشکیل شود و این کارگروه با دسته بندی اهم موضوعات و مباحث مطرح شده در جلسه، اقدامات عملی قابل اجرا را تا 10روز آینده به وزیر بهداشت گزارش کند تا دستورات لازم برای اجرای این تصمیمات صادر شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت تصریح کرد: هدف وزارت بهداشت از این اقدامات توجه به بیمار و ارتقای کیفیت خدمات پرستاری برای مردم است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد:معوقات پرستاران در دولت یازدهم در مقطعی با دستور وزیر بهداشت در اسفند سال 92به صفر رسید و بعد از آن نیز وزیر بهداشت با صدور بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ و تاکید کرد که پرداخت‌های پرستاران به موقع باشد ولی متاسفانه اکنون به دلیل بدقولی بیمه‌ها پرداخت‌ها به موقع انجام نمی شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید