ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با اشاره به دسترسی ایمن مردم به داروهای سنتی استاندارد از اجرای پایلوت طرح داروخانه طبیعی در تهران بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.
محمود خدادوست گفت: برای جلوگیری از سودجویی‌ عطاری‌ها گسترش مراکز مجاز در دست بررسی است.
مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: این مراکز تحت عنوان داروخانه طبیعی توسعه پیدا خواهد کرد که در این صورت تمام محصولات ارائه شده اعم از گیاهان دارویی و داروهای ترکیبی باید حداقل استاندارها را دارا باشند.
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت گفت: در این خصوص بر اساس استراتژی وزارت بهداشت طی دو سال گذشته بنا شد مرکز ارائه فرآورده طبیعی و سنتی با مسئولیت فنی داروساز اجرا شود.
خدادوست، تشریح کرد: در صورت عملی شدن این تصمیم، مردم دسترسی ایمن و بهتری به داروهای طبیعی و سنتی استاندارد خواهند داشت و از طرفی باعث می شود عطاری‌ها برای حفظ بازار سطح کیفی محصولات خود را افزایش دهند.
وی گفت: در حال حاضر مرکز ارائه فرآورده‌های طبیعی با مجوز سازمان غذاودارو در سلامتکده طب سنتی راه اندازی شده است که البته محدود است.
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت به اجرای پایلوت این طرح اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای در تهران بین دستگاه‌های شرکت کننده با محوریت استانداری امضاء شده است که قرار است بعد از ماه مبارک رمضان آغاز شود و البته مشابه این در استان البرز به صورت پایلوت شروع شده است.
خدادوست، با اشاره به اینکه در سال 1386 رشته تخصص طب سنتی در 17 دانشگاه کشور ایجاد شد، گفت: در حال حاضر حدود 100 فارغ‌التحصیل دکترای تخصصی طب سنتی و 400 نفر نیز در حال تحصیل وجود دارد.
مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد؛ در این طرح صنف عطاران موظف شد تحت نظر انجمن علمی، آموزش لازم برای روش‌های نگه‌داری، کنترل کیفی و استاندار سازی را طی کند.
وی اظهار کرد: قطعاً نیاز کشور و خواست مردم برای طب سنتی با این تعداد اندک پاسخگو نخواهد بود، بنابراین طبق تدابیر اندیشیده شده قرار شد برای تکمیل این ظرفیت کلاس‌های آموزشی برگزار شود.
این مقام مسئول گفت: بر این اساس از طرف انجمن علمی طب ایران کلاس‌های آموزشی کوتاه مدت برای پزشکان عمومی علاقه‌مند برای استفاده از ظرفیت طب سنتی در کنار طب راجع برگزار می‌شود و همچنین کسانی که در گروه پزشکی هستند نیز می‌توانند از آموزش یداوی استفاده کنند.
خدادوست، با اشاره به اینکه طبق آئین نامه صنفی مراکز طب سنتی مجاز به فروش دارو حتی گیاهی نیستند در پایان اظهار کرد: عطاری حق فروش دارو و داروهای ترکیبی بدون نشان را ندارد که در این صورت باید صنف مربوطه و سازمان غذا و دارو برخوردهای لازم را انجام دهد.
مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت افزود: پزشکان عمومی بعد از گذراندن دوره‌های فوق نسبت به متخصص طب سنتی به صورت محدود مجاز به ارائه خدمات طب سنتی در مطب می‌باشند و گروه‌های دیگر نیز به صورت یداوی در مطب‌ها مشغول به کار می‌شوند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید