ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سایت مرکز سنجش پزشکی برنامه ای تحت عنوان برنامه زمان برگزاری آزمون زبان ام اچ ال اي براي متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری رشته های علوم پزشکی سال 1402 در نظر گرفته است
MHLE LOGO WEB 800x560 1

بر اساس بخشنامه جديد زبان دکتری، ارائه نمره مدرک زبان توسط دانشجویان دکتری (تا قبل از شرکت در آزمون جامع) یکی از روش‌های احراز بسندگی زبان است. ارائه مدرک زبان در دانشگاه آزاد تا قبل از آزمون جامع اجباری است.

در مصاحبه دکتری ممکن است سوالاتی به زبان انگلیسی پرسیده شود. این سوالات به روش‌های مختلفی مانند روخوانی متن، لغات تخصصی و مکالمه ممکن است مطرح شوند.

علاوه بر این، ارائه مدارک زبان در مصاحبه دکتری هم می‌تواند موجب کسب امتیاز توسط داوطلب شود. برخی داوطلبان سؤالاتی در خصوص اهمیت مدرک زبان در مصاحبه دکتری مطرح کرده‌اند که در ادامه به همه آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

تاريخ هاي برگزاري آزمون MHLE

ردیفآزمونتاریخ برگزاری آزمون
۵آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۰)۱۵ تیر ۱۴۰۲
۲۲آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۱)۲۰ مهر ۱۴۰۲
۲۶آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۲)۲۳ آذر ۱۴۰۲
۳۴آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت MHLE (دوره ۷۳)۲۶ بهمن ۱۴۰۲

آزمون MHLE جه محتوايي دارد ؟

  • قسمت شنیداری:۳۰سوال

در این قسمت، مکالمه هایی با لهجه آمریکایی را بین یک یا چند نفر در موضوعات مختلف شاهد هستیم که داوطلب می بایست به محض شنیدن مکالمه، به سوالات ۴ گزینه ای مطرح شده پاسخ و گزینه صحیح را انتخاب کند. برای کسب نمره خوب در این قسمت، باید ۲ کار انجام دهید. یکی تقویت زبان انگلیسی خود و دیگری تقویت مهارت LISTENING و انتقال مطلب از ذهن به کاغذ و انتخاب گزینه درست که نیازمند مهارت تست زنی و مطالعه و تمرین بسیار است.

  • قسمت درک مطلب:۳۰مطلب

این قسمت نیازمند تمرکز و دایره واژگان خوب در عرصه های پزشکی و غیر پزشکی است. ۴ متن آکادمیک مطرح می شود که شما بایستی با توجه به متن ارايه شده، به سوالات پاسخ دهید.

  • قسمت واژگان:۲۰سوال

برای موفقیت در این قسمت، دایره واژگان خود را با مطالعه زیاد و مطالعه متون در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست، اقتصادی و هنری و پزشکی افزایش دهید. البته مترادف شناسی در حوزه پزشکی برای کسب نمره حداکثری در این بخش، اهمیت دارد.

  • قسمت گرامر:۲۰سوال

این بخش نیازمند تسلط به گرامر زبان انگلیسی است.

 

منابع مورد نیاز برای آمادگی در آزمونMHLEچیست؟

  • TOEFL PREPRATION KIT
  • BARRON’S (HOW TO PREPARE FOR TOFEL)
  • LONGMAN
  • 504 ESSENTIAL GUIDE FOR TOEFL
  • PREPRATION FOR THE PAPER TESTS


داوطلبان شرکت در آزمون MHLE می بایست با مطالعه منابع آزمون، خود را برای شرکت در آن آماده کرده، تا بتوانند نتیجه مطلوب را کسب نمایند و پس از آن بتوانند در مقطع دکتری فارغ التحصیل شوند.

داوطلبان برای شرکت در آزمون ام اچ ال ای موظف اند که در زمان برگزاری آزمون را با خود به همراه داشته باشند در غیر این صورت مجوز شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

داوطلبان بایستی در روز آزمون MHLE کارت شناسایی معتبر نیز به همراه داشته باشند تا مسئولین بتوانند صحت اطلاعات را بررسی نمایند.

 این آزمون معمولا هر دو ماه یکبار برگزار می شود و مستقیم توسط وزارت بهداشت در تهران مدیریت می شود و مانند آیلتس ® و تافل ®، سنترهای مختلفی در سراسر ایران ندارد. البته در سالهای اخیر شاهد برگزاری آزمون ام اچ ال ایی در استان های شیراز و تبریز و اصفهان بوده ایم.

 

 

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید