ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رشته مددکاری اجتماعی با توجه به مسائل و مشکلات پیچیده جوامع انسانی و با استفاده از ظرفیتهای علوم اجتماعی و علوم مرتبط با سلامت انسان بنیان گذاشته شده است. پایه و اساس این رشته، اهمیت دادن به عدالت اجتماعی، ارزشهای جاری در جامعه و احترام به حقوق انسانی، مسئولیت جمعی و احترام به تفاوت انسانها با یکدیگر می باشد. این رشته، با تکیه بر علوم اجتماعی و علوم سلامت (به ویژه سلامت روانی و اجتماعی)، افراد و ساختارها را در مقابله با چالشهای زندگی یاری می کند و زمینه ارتقاء رفاه و بهزیستی آنان را فراهم می کند.
دانش آموختگان این دوره می توانند به عنوان مدرس، مددکار اجتماعی، مدیر، پژوهشگر یا کارشناس اجتماعی در جایگاههای شغلی زیر انجام وظیفه نمایند:
- مؤسسات آموزشی (مانند مؤسسات آموزش عالی و مراکز آموزش و پرورش)
- سازمانهای اجتماعی (مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمانهای تابعه، کمیته امداد و سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی مشابه)
- مراکز صنعتی (مانند شرکت ملی نفت و سایر مراکز صنعتی بزرگ و کوچک)
- مراکز حقوقی، امنیتی و قضائی (مانند دادگاهها، زندانها)
- حوزه سلامت و بهداشت و درمان (کلینیکها و بیمارستانها، کلینیکهای مددکاری اجتماعی و مراکز مشاوره خصوصی و سایر مراکز دولتی، غیر دولتی یا عمومی مرتبط)
- مژسسات خدمات اجتماعی و رفاهی دولتی و غیر دولتی در حوزه های متنوعی مانند اعتیاد، سالمندان، کودکان، زنان، جوانان، خانواده، سوانح و بلایا، توانبخشی افراد دارای معلولیت، توسعه شهری و روستایی و ...
- در سازمانهای مردم نهاد و غیردولتی فعال در عرصه اجتماعی بهزیستی، مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز صنعتی، کلینیکهای مددکاری اجتماعی، دادگاهها، آموزش و پرورش، کمیته امداد، مراکز بازپروری، انجمن ها و جمعیتهای مربوط به گروههای آسیب دیده، گروهها و جمعیتهای در معرض خطر، مددجویان و خانواده های نیازمند.
انتظار می رود در ده سال آینده دانش آموختگان این مقطع بتوانند خدمات مددکاری اجتماعی را در بالاترین سطح ممکن علمی و حرفه ای ارائه دهند به گونه ای که به لحاظ کمی و کیفی قابلیت رقابت با نهادهای آموزشی سطح اول منطقه را داشته باشد و دانشجویان و دانش آموختگان این مقطع بتوانند خدماتی با معیارهای به روز جهان به جامعه هدف ارائه دهند.
رسالت اصلی این رشته در این مقطع، تربیت نیروهای متعهد، ارزش مدار، آگاه و کارآمد است که با تکیه بر ارزشهای انسانی و اصول اساسی مددکاری اجتماعی توانایی فعالیت در سطوح مختلف پیشگیری و مقابله با مشکلات اجتماعی و بهوبد کیفیت زندگی افراد، گروهها و اجتماعات را داشته باشد.
دانش آموختگان این رشته دارای نقشهای آموزشی-مشاوره ای، پژوهشی، ارائه خدمات و مداخلات اجتماعی، مدیریتی-برنامه ریزی می باشند.

 

مطالب مرتبط:

کلاس کنکور کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
جزوات نفرات برتر کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
کارنامه رتبه های برتر آزمون ارشد مددکاری اجتماعی
آزمون های آزمایشی کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
دروس امتحانی و ضرایب کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
مدارک مورد پذیرش کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
منابع کنکور کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید