ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

کاردرمانی به عنوان یکی از شاخه های علوم توانبخشی با به کارگیری روشهای کاردرمانی مبتنی بر اصول علوم بیومکاتیک، روانشناختی و اعصاب به ارزیابی، معالجه (درمان توانبخشی، بازتوانی و نوتوانی) و مشاوره بیماران ناتوان کارکردی جسمی، ذهنی و روان و اجتماعی می پردازد. دو ویژگی متمایزکننده کاردرمانی از دیگر شاخه های علوم توانبخشی، طیف وسیع مراجعان از نوزادان نارس تا سالمندان، از افراد سالم با هدف حفظ توانایی یا ارتقاء سطح مهارتها تا بیماران در مراقبتهای انتهایی زندگی و همچنین خدمات و مداخلات کاردرمانی برای بازیابی نقشهای فرد است و به او کمک می کند تا با هر توانایی به زندگی مستقل نزدیک شود. این امر نه تنها به فرد که به خانواده، مراقبین و اجتماع نیز کمک می کند. بدین ترتیب هدف خدمات کاردرمانی نه تنها به پیشگیری از بروز ناتواناییها و افزایش سطح کیفی زندگی فردی است، بلکه نگاه آن به سلامت خانواده، مراقبین و اجتماع هم می باشد.
امید است در ده سال آینده این دوره در کشور، از لحاظ استانداردهای آموزشی، تولیدات آموزشی و ارائه خدمات به جامعه در منطقه و در سطح بین المللی در ردیف کشورهای برتر و مطرح خواهد بود. انتظار می رود کاردرمانی به عنوان حرفه ای شاخص در پیشگیری از معلولیتها، آموزش و اصلاح محیط کار و فعالیت برای مراجعین و تطابق لازم جهت حداکثر بهره وری در کنار تیم بهداشتی و پزشکی به خدمات پیشگیری، آموزش، توانبخشی در کشور و به عنوان الگوی مناسب در منطقه گردد.
رسالت این دوره تربیت نیروهای خبره و توانمند به مسائل علمی روز، مشئولیت پذیر، آشنا و ملزم به اخلاق اسلامی و حرفه ای و حساس به سلامت افراد و جامعه در حیطه کاردرمانی است. دانش آموختگان این رشته تخصص خود را در زمینه های اختلالات روانپزشکی، ارتوپدی، نورولوژیک، اطفال (اختلالات نافذ رشد و حرکتی)، بهبود عملکرد سالمندان، در هر سه حوزه پیشگیری در اختیار جامعه قرار دهند.
دانش آموختگان این دوره می توانند در جایگاههای زیر انجام وظیفه نمایند:
- بیمارستانهای عمومی یا تخصصی در بخشهای ارتوپدی، نورولوژی، روماتولوژی، روانپزشکی، کودکی
- مراکز روزانه روانپزشکی
- مراکز بازتوانی معتادین
- مراکز توانبخشی کودکان (حسی-حرکتی، ذهنی، رفتاری و اجتماعی)
- مراکز نگهداری معلولین و سالمندان
- مدارس استثنایی
- مراکز جامع توانبخشی
- فدراسیونهای ورزشی
- مراکز حرفه آموزی و توانبخشی حرفه ای
- مراکز صنعتی و آموزشی جهت غربالگری و پیشگیری
- مراکز نگهداری افراد دارای آسیبهای مغری- نخاعی
- مراکز بهداشت روان و مراکز اختلال رشد جهت غربالگری اختلالات رشدی، حسی-حرکتی، سلامت ذهنی- روانی و همچنین ارتقاء سطح سلامت کودکان، بزرگسالان و سالمندان
- مراکز تحقیقاتی و آموزشی

 

مطالب مرتبط:

کلاس کنکور کارشناسی ارشد کاردرمانی
دروس امتحانی و ضرایب کارشناسی ارشد کاردرمانی
منابع کنکور کارشناسی ارشد کار درمانی
ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد کاردرمانی
مدارک موردپذیرش کارشناسی ارشدکاردرمانی
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید