ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از افزایش سقف امتیاز کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی در فرآیند ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد.
دکتر یونس پناهی در نخستین جلسه فصلی شورای سیاستگذاری تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی کشور در سال ۱۴۰۱ که در سالن جلسات معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد و ۶ مصوبه به همراه داشت، با بیان اینکه حفظ شادابی و پویایی دانشجویان اولویت نخست کمیته تحقیقات دانشجویی است، گفت: در جریان برگزاری کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی که امسال به همت دانشگاه اردبیل برگزار می‌شود، تا جای امکان از ظرفیت دانشجویان بهره‌برداری شود. ضمن اینکه به مسائل ایمنی و امنیتی دانشجویان نیز توجه ویژه به عمل آید.
وی افزود: توصیه می‌کنم تمامی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در این کنگره سالیانه به منظور حمایت از جایگاه دانشجویان شرکت کنند.
دکتر پناهی با بیان اینکه کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی باید نمادی از ظرفیت تمام دانشجویان کشور باشد، تاکید کرد: در برگزاری سمینار و کنگره‌ها باید بر بخش علمی و دانشی آن اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد. باید تمام تلاش‌ها را به کار بگیریم تا دانشجویان با فرهنگ علم و دانش آشنا شوند.
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خطاب به اعضای کمیته تحقیقات دانشجویی، گفت: کلیات ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش‌های فناوری، تحقیقات، کوهورت، برنامه ثبت بیماری‌ها تغییر کرده است و بخش‌هایی از ارزشیابی کمیته دانشجویی نیز متناسب با آن تغییر کرده است.
در ادامه نشست اعضای شورای سیاستگذاری تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی کشور به تصویب ۶ مصوبه پرداخت.
دکتر نیما رضایی، دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی با بیان اینکه شاخص‌های ارزیابی کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی تصویب و ابلاغ شد، گفت: با تاکید بر رسالت اصلی کمیته‌ها در توانمندسازی دانشجویان و کیفی‌سازی ارزشیابی، شاخص‌های جدید پس از نظرسنجی و طرح در شورای سیاست‌گذاری مورد تصویب قرار گرفتند. با این وجود پیشنهاد تا پایش و بررسی مجدد در جلسه آتی انجام شود.
وی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی دانشجویی، سقف امتیاز کمیته‌ها در مجموع امتیازهای معاونت‌های تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها از ۵۰ امتیاز به ۱۰۰ امتیاز افزایش یافت.
دکتر رضایی همچنین از اضافه شدن نام فناوری به عنوان کمیته خبر داد و گفت: در این جلسه با تغییر نام کمیته‌های تحقیقات دانشجویی به "کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی" موافقت به عمل آمد. با این وجود به منظور جلوگیری از سردرگمی در سامانه‌های بین‌المللی، آدرس کمیته‌ها در مقالات همچنان به شیوه پیشین خواهد بود.
وی در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره کمیته تحقیقات دانشجویی در کنار کنگره پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: به رغم اینکه در سالیان گذشته در جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی بخشی برای کمیته‌های تحقیقات دانشجویی وجود دارد، در نظر داریم نخستین جشنواره در این حوزه را به منظور ایجاد پویایی و تحولات مثبت در این عرصه همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی برگزار کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید