ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه تهران گفت: توجه بیشتر به ابعاد مختلف پژوهش و فناوری موجبات توسعه و پیشرفت کشور و افزایش رفاه را فراهم می‌کند.
محمد رحیمیان در بیست و ششمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: در حال حاضر شورای سیاست‌گذاری علم و فناوری دانشگاه به ریاست رئیس دانشگاه و به منظور ارائه الگوهای راهبردی پژوهشی دانشگاه تشکیل شده است.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران ایجاد هماهنگی بین دانشگاه‌های برتر و بزرگ و زمینه‌سازی ایجاد کنسرسیون‌ همکاری‌های پژوهشی و فناوری را از جمله اقدامات پیگیری شده در سال گذشته دانست و بیان کرد: ایجاد سایت متمرکز معاونت پژوهشی با امکانات مناسب و به‌روز نیز اقدام زیرساختی دیگری است که در این دوره انجام شده است.
وی همچنین از تشکیل کمیته اعتبارسنجی نشریات علمی به منظور بررسی اعتبار نشریات بین‌المللی مورد استفاده اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: نتایج بررسی‌های اعضای این کمیته در قالب لیست نشریات معتبر و نامعتبر بین‌المللی منتشر می‌شود.
رحیمیان، سپس به شرح خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و توضیح داد: بر اساس تفاهم‌نامه بین دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص پژوهشگران پسادکتری، تاکنون 125 محقق در دانشگاه تهران پذیرفته شده‌اند و این دانشگاه به عنوان پایگاه برتر در این زمینه از سوی معاون رئیس جمهور تقدیر شده است.
وی ضمن اشاره به اهمیت و حساسیت موضوع اخلاق، از آغاز فعالیت 5 کمیته به منظور بررسی تخلفات پژوهشی و بازنگری و اصلاح آیین‌نامه‌های مربوط خبر داد و اظهار کرد: فعالیت این 5 کمیته در جهت افزایش سلامت و صیانت از دستاوردهای پژوهش و ارتقای اخلاق پژوهشی است.
معاون پژوهشی دانشگاه تهران اقدام دیگر را راه‌اندازی سامانه پژوهش و داوری کتاب از ابتدای سال 96 اعلام کرد و افزود: این سامانه گامی در راستای الکترونیکی کردن روند داوری، پذیرش و چاپ کتاب و نیز صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه دانشگاه تهران در زمینه انتشارات طی 10 سال اخیر در صدر کشور قرار گرفته است، ادامه داد: فراهم شدن امکان دسترسی آزاد به پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه تهران نیز اقدام دیگری است که در توسعه علم و فناوری کشور نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.
رحیمیان در پایان سخنانش با اشاره به مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته به منظور کشف و ثبت گونه‌های جدید سیاه‌ماهی رازی، نویافته‌های عصر آهک، تشخیص سلول‌های سرطانی مهاجم با استفاده از ذرات نانو، ساخت نانوهوشمند در انتقال دارو و ژن به سلول‌های سرطانی، راه‌اندازی اولین آزمایشگاه سن‌یابی به روش لومینسانس نوری و ساخت ربات سه درجه آزادی مستقل خطی در مقیاس صنعتی اشاره کرد و افزود: این موارد نیز از جمله فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در سال گذشته بوده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید