ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: بین‌المللی‌شدن دانشگاه‌ها سبب افزایش کیفیت پژوهش‌ها می‌شود.
حسین سالارآملی اظهار کرد: از کشورهای مختلف از جهان عرب و جمهوری اسلامی ایران درخواست دارم تا در روند توسعه کشورهای مختلف و ناآرامی‌هایی که در اثر تحریم‌ها ایجاد شده به پارادایم آینده توجه کنند که شامل علم و تکنولوژی است. کسی در آینده برنده می‌شود که بتواند از نظر علم و فناوری به جایگاه مناسب خود برسد.
رئیس مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، بیان کرد: براساس آخرین آمار وزارت علوم، 3 میلیون و 612 هزار و 390 دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال تحصیل هستندکه 42 درصد در دانشگاه خصوصی و 58 درصد در دانشگاه‌های دولتی حضور دارند. همچنین از این میزان 53 درصد را آقایان و 47 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند. 83 هزار و 129 عضو هیأت علمی داریم که از این تعداد 21 هزار و 481 نفر خانم و 61 هزار 648 نفر آقا هستند.
وی افزود: در ایران سه محور اساسی در رابطه با علم و فناوری وجود دارد؛ اولین مدل این است که علم و فناوری در خدمت جامعه باشد، دومین سیاست کلان وزارت علوم جهانی شدن آموزش عالی و قرار گرفتن در چرخه دانایی جهانی و سومین هدف، خدمات فنی و حرفه‌ای است به این معنا که دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی شدن از دانشگاه بتوانند مهارتی را کسب کنند.
آملی اضافه کرد: در حال حاضر 43 پارک علم و فناوری و 195 مرکز رشد در ایران وجود دارد که 71 میلیون دلار صادرات دانشی این شرکت‌ها در سال گذشته بوده و 56 هزار نفر در پارک‌ها کار دانشی می‌کنند که تحت پوشش 6487 شرکت هستند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، تصریح کرد: تعداد مقالات علمی در ایران همواره رشد داشته است . در سال 1998 حدود 1222 مقاله علمی ارائه کردیم که سال گذشته این رقم به 60037 مقاله رسیده است. همچنین در سال 2018 حدود 457 دانشمند ایرانی highlt cited شدند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید