ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره امکان لغو امتحانات حضوری در تمام دانشگاهها به دلیل افزایش آمار کرونا گفت: این امکان در صورت درخواست ستاد کرونا وجود دارد.
محمدرضا آهنچیان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم درباره اینکه آیا آموزش مجازی در دوران کرونا جایگزین خوبی برای آموزش‌های حضوری بوده است یا خیر؟ گفت: آموزش مجازی یکی از شیوه‌های یاددهی و یادگیری است در شرایطی مانند کرونا می‌تواند جایگزینی برای بسیاری از درس‌ها و محتواهای آموزشی باشد.
وی افزود: این روش هم مانند آموزش حضوری نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. باید این شیوه تدریس را به عنوان یک جایگزین برتر در هنگامی که آموزش حضوری امکان پذیر نیست بپذیریم. هرچند ۱۰۰ درصد هدف‌های آموزش حضوری در آموزش مجازی محقق نمی‌شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی با بیان اینکه آموزش غیرحضوری انواع مختلفی دارد، گفت: یکی از انواع آموزش که در ۲۰ سال گذشته ارائه شده همین آموزش مجازی الکترونیک در فضای مجازی است. بر اساس تجاربی که داریم سه چهارم یا ۷۵ درصد اهداف یک درس را می‌توان از طریق آموزش مجازی محقق کرد.
وی با اشاره به درسی مانند اصول سازمان که کارگاهی و عملی نیست گفت: اگر آموزش مجازی را آموزش برخط در نظر بگیریم نزدیک به ۱۰۰ درصد اهداف در چنین درسی که جنبه عملی ندارد محقق می‌شود.
آهنچیان با اشاره به انواع دانشگاه‌ها گفت: حدود یک میلیون دانشجوی دانشگاه‌های دولتی، حدود یک میلیون دانشجوی دانشگاه آزاد، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه غیرانتفاعی، ۵۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه پیام نور، ۲۰۰ هزار دانشجوی فنی و حرفه‌ای و بالغ بر ۳۰۰ هزار دانشجوی علمی کاربردی، ۲۰۰ هزار دانشجوی دانشگاه‌های وابسته دستگاه‌ها داریم که در مجموع حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو می‌شوند.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی درباره وضعیت آموزش مجازی دانشگاه‌های دیگر به جز دانشگاه‌های بزرگ که هفت درصد کل دانشگاه‌ها را شامل می‌شوند گفت: بالغ بر ۲۰۰۰ واحد و مرکز آموزش عالی داریم که البته در سال‌های گذشته یک افت هم پیدا کرده است. دانشگاه‌ها در شرایط متعارف با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.
آهنچیان افزود: در نظام‌های جهانی دانشگاه‌ها سطح‌بندی دارند. همین مدل جهانی در ایران هم دیده می‌شود. همانطور که دانشگاه‌های بزرگ و در رتبه‌های بالا داریم ویژگی آموزش‌های حضوری آنها در شرایط آموزش مجازی هم دیده می‌شود و این فاصله با دانشگاه‌های دیگر دیده می‌شود. مثلاً دانشگاه شریف را نمی‌توان با دانشگاه تازه تاسیس ۱۰ سال سابقه مقایسه کرد که همان کیفیت را در آموزش مجازی داشته باشد.
وی درباره اینکه آیا این امکان وجود دارد با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا، وزارت علوم در روزهای آتی اعلام کند که امتحانات حضوری در تمام دانشگاه‌ها لغو شوند؟ گفت: این امکان وجود دارد. وزارت علوم هم تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است. در این مسیر اگر ستاد ملی از ما بخواهد که تجدیدنظر کنیم ما سریعاً می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید