ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

سومین نشست کمیته اصلی ارزشیابی پژوهش‌های اثرگذار در تاریخ هشت خردادماه با حضور اعضای اصلی با موضوع وزن‌دهی و امتیازدهی جهت شاخص های اثرگذاری پژوهش برگزار شد.
از مجموع پنج هزار و ۳۳۷ طرح ارسال شده بالغ بر ۳۷۵ طرح در حوزه فناوری و ابداعات، یک هزار و ۴۵۱ طرح در حوزه علوم پایه، ۴۴۹ طرح در حوزه دندانپزشکی، ۴۳۶ طرح در حوزه دارویی، ۸۰۹ طرح در حوزه بهداشتی و یک هزار و ۸۱۷ طرح در حوزه بالینی است که پیش بینی می‌شود که پس از غربالگری دانشگاه‌ها تعداد طرح‌ها نیز کاهش یابند.
حیطه‌های اثرگذاری پژوهش‌های سلامت شامل الف- حیطه تولید مستندات کمک تصمیم‌گیر و محصولات دانش ب- اجرایی شدن نتایج پژوهش، ج- اثر بر سلامت و اقتصاد است که هر کدام به زیرمجموعه هایی با امتیازات و وزن‌دهی متفاوت تقسیم می‌شوند.
از آنجایی که طبق اسناد بالادستی کشور و برنامه‌های توسعه‌ای بر بهره‌مندی از علم و انجام پژوهش‌های اثرگذارتاکید شده است، معاونت تحقیقات و فناوری نیز ارزیابی پژوهش‌های تاثیرگذار بر سلامت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛ این فرایند به صورت نیمه متمرکز و با تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی به ارزیابی پژوهش‌های اثرگذار بر سلامت که منجر به تولید محصول، اصلاح نظام سلامت، افزایش بهره‌وری و در نهایت گره گشایی از معضلات حوزه سلامت کشور خواهد شد، پرداخته تا ضمن ارزیابی وضعیت موجود، از تمامی مشوق های علمی، اجرایی و حمایتی خود در جهت تقویت و گسترش انجام این قبیل پژوهش‌ها استفاده کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید