ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

کلان بیمارستان کشور با ظرفیت 1000 تختخوابی در مجموعه آموزشی درمانی امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد .

ظرفیت تربیت پزشک

تجهیز و احداث بیمارستان‌های جدید که زیرساخت دسترسی عادلانه مردم را به خدمات درمانی فراهم می‌کند به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی رفع نیاز مردم در حوزه سلامت باشد. عنصر زیرساختی مهم دیگری که موجب بهره‌برداری از این امکانات و تجهیزات می‌گردد، نیروی انسانی متخصص است. در نتیجه تربیت پزشکان عمومی و متخصص کافی توامان با توسعه زیرساخت‌ها زمینه‌ساز دسترسی با کیفیت و با قیمت مناسب برای مردم خواهد بود.

تخت‌های آموزشی

از شاخص‌های زیرساختی آموزش پزشکی هر کشوری تعداد تخت‌های آموزشی است، چرا که هر دانشجوی پزشکی و نیز عموم دانشجوهای علوم پزشکی بخشی از فرایند تحصیل خود را در بیمارستان‌ها و در ارتباط مستقیم با بیمار سپری می‌کنند. دوره‌هایی که در پزشکی به کارآموزی بالینی(استاجری) و کارورزی بالینی(اینترنی) شناخته می‌شود. در این دوران دانشجویان پزشکی زیر نظر اساتید خود به آموزش و سپس تشخیص در بالین بیمار می‌پردازند. آمار تخت‌های آموزشی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون در حدود 116هزار تخت است که نزدیک به 8 هزار عدد آن در دولت سیزدهم بهره‌برداری گردیده است.

کلان بیمارستان‌ها در دنیا

 کلان بیمارستان‌ها(Mega hospital)  به بیمارستان‌هایی با ظرفیت بیش از 600 تختخواب گفته می‌شود. این بیمارستان‌ها تمامی خدمات تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز در زنجیره درمان را به انواع بیماران در یک مجموعه واحد ارائه می‌کنند. از معروف‌ترین کلان بیمارستان‌ها در دنیا می‌توان به بیمارستان ۲۰۵۹ تختی مایوکلینیک در ایالات متحده، بیمارستان ۲۶۰۰ تختی دانشگاه هلسینکی فنلاند، بیمارستان ۱۸۰۰ تختی فرایبورگ آلمان و بیمارستان جنرال ۲۱۸۹ تختی وین اشاره کرد. در صورتیکه این بیمارستان‌ها جنبه آموزشی نیز داشته باشند می‌توانند زیرساخت مناسبی جهت تربیت پزشکان عمومی و متخصص فراهم کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید