ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

cost of education abroad trustimm

آیین نامه جدید وزارت بهداشت در زمینه آزادسازی مدارک و تعهدات وزارت بهداشت

 

اگر شما دانش آموخته یکی از رشته های دانشگاه های علوم پزشکی که زیر نظر وزارت بهداشت است، می باشید برای آزاد سازی مدرک تحصیلی خود به منظور ادامه تحصیل در کشور دیگر  و اپلاي  می بایست مراحلی را طی کنید. البته آزاد سازی مدارک تحصیلی وزارت بهداشت تبصره ها و دشواری های خود را نیز دارد اما بهتر است قبل از اقدام به هر کاری از مراحل کلی آن آگاه باشید تا دچار سردرگمی نشوید.

دانش آموخته در حقیقت به شخصی اطلاق می شود که تمامی دروس اصلی یک رشته را در مدت مشخص شده هر مقطع، گذرانده باشد و اگر رساله و پایان نامه ای هم داشته باشد از آن دفاع کرده باشد.
 تعهدات دانش آموختگان وزارت بهداشت :

  دانش آموختگان تعهداتی نیز دارند، این تعهدات دو نوع می باشد: تعهدات آموزش رایگان(عام)، تعهدات خاص


تعهدات آموزش رایگان: این تعهدات با توجه به سهمیه ی قبولی داوطلب ،مقدار بهره مندی از آموزش های رایگان، دوره تحصیلی دانش آموخته (شبانه یا روزانه) محاسبه می شود.
تعهدات خاص: با توجه به ماده 8 قانون تامین وسایل امکانات تحصیل اطفال و نوجوانان ایرانی مصوب 1353، دانشجویان و هنرجویان دانشگاه ها و دانشکده های که در موسسات عالی وابسته به وزراتخانه ها تحصیل می کنند، می بایست طبق تعهد نامه رسمي كه ابتدای ورود برابر مقررات از آنان اخذ مي شود تعهدات خود را انجام دهند در تعهد نامه مذكور بايد شرايط تحصيل و كيفيت و ضمانت اجراي تعهدات قيد شودبنابراین علاوه بر تعهدات آموزش رایگان،تعهد محضری بدو ورود دانشجو را ملزم به پیروی تعهدات می کند.

*ضمنا تعهدات رشته ها و دوره های تخصص، فوق تخصص و  PHD  قابل خریداری نیست.

 بنابراین برای این که مدرک شما آزاد شود طبق شرایطی که در تعهدنامه امضا شده، می بایست در مناطقی که وزارتخانه تعیین می کند مشغول به خدمت باشید اما اگر قصد خرید تعهد یا هزینه تحصیل رایگانتان را دارید باید مراحلی را طی کنید.

 مراحل آزاد سازی مدرک و ریزنمرات تحصیلی وزارت بهداشت :

1.در قدم اول دانش آموخته می بایست به صندوق رفاه دانشگاه خود مراجعه کند و تمامی بدهی خود از قبیل: بدهی مربوط به کتابخانه، خوابگاه، وام تحصیلی دریافت شده و هزینه تحصیلات رایگان را پرداخت کند و رسید آن را دریافت نماید. مبلغ آزاد سازی مدرک برای دانشجویان روزانه می باشد و برای هر مقطع و رشته با توجه به تعداد واحد های عملی و تئوری آن محاسبه می شود

2.در گام دوم شما باید به اداره تعهدات رفته و با داشتن رسید خود که از صندوق رفاه دریافت کرده بودید برای شما پرونده تشکیل می شود، در صورتی که رشته شما جزو رشته هایی باشد که طرح اجباری داشته باشد (پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری، فوریت های پزشکی، اتاق عمل، هوشبری، علوم آزمایشگاهی ) نامه ای را دریافت می کنید که مدرک طرح انسانی نام دارد و آن را به بخش حقوقی بابت وثیقه گذاشتن می برید.

شما می توانید وثیقه را به دو صورت ارائه دهید: به صورت نقدی و به صورت سند ملکی

در صورتی که وثیقه نقدی ارائه دهید روند اداری سریع پیش می رود، شما به بانک ملی مراجعه و مبلغ درخواست شده را در حسابی می گذارید که می شود به آن سود هم تعلق بگیرد و به حسابی که خودتان معرفی می کنید، سود را هر ماه واریز می کنند، مقداری از اصل پول بابت صدور ضمانت نامه بلوکه خواهد شد .ضمنا برای صادر کردن ضمانت نامه به مدت 4 سال نیز مبلغی حدود 360 تومان از شما دریافت می شود. (این مبلغ می تواند متغیر باشد)

چنانچه شما مایل باشید، وثیقه ی ملکی بگذارید روند دریافت دانشنامه ی شما کمی طولانی تر خواهد بود. بدین صورت که نماینده حقوقی دانشگاه و در ادامه نماینده دادگستری از ملک معرفی شده بازدید و آن را ارزش گذاری می کنند(توجه داشته باشید گاهی کم تر از ارزش واقعی ملک ارزش گذاری می شود) در ادامه هم استعلام دارایی و شهرداری باید انجام شود و اگر زمان کمی دارید و عجله دارید بهتر است این روش را برای وثیقه انتخاب نکنید، چرا که بسیار زمان بر است.

بعد از آن که تکلیف وثیقه مشخص شد، اداره حقوقی به اداره تعهدات نامه ای ارسال می کند و نیز نامه ای هم به دانشگاه شما می فرستد برای آن که ریز نمرات شما و دانشنامه را صادر کند و برای وزارت بهداشت ارسال کند در ادامه شما، شماره نامه ی وزارت بهداشت به دانشگاه تان را دریافت و به منظور پیگیری به آن جا مراجعه می کنید.

چنانچه دانشگاه شما جزو دانشگاه هایی باشد که می بایست از پایان نامه خود مقاله هم داشته باشید، باید قبل از انجام این اقدامات مقاله ای از آن تهیه کنید. برای صدور دانشنامه وضعیت نظام وظیفه نیازی به مشخص شدن ندارد. پس از صدور دانشنامه و ریز نمرات شما توسط دانشگاه، این نمرات برای وزارت بهداشت ارسال می شود و در آن جا مهری زده می شود که بلامانع بودن ترجمه را می رساند.

تحويل دانشنامه و ريزنمرات به دانش آموختگان وزارت بهداشت :

پس از صدور مجوز، جهت تحويل مدارك، دانش آموخته با كارت شناسنايي معتبر يا وكيل با وكالت نامه و كارت شناسايي معتبرمي تواندمدارك تحصيلي را در يافت نمايد.

نحوه دریافت مدرک گواهينامه موقت فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی که تعهدات اجباری خود را انجام داده اند.

دانش آموختگان پس از اعلام فراغت از تحصيل به وزارت متبوع و تاييد آن توسط وزارت متبوع می توانند گواهي موقت دريافت نمايند. گواهينامه موقت مدركي است كه دانش آموختگان قبل از اخذ دانشنامه دريافت مي كنند.

دانش آموختگان مي توانند كد ملي خود را از طريق پيامك به شماره 3000879812 ارسال و از تاييد فرم فراغت از تحصيل اطلاع حاصل نمايند.

مدارك لازم جهت صدور گواهينامه موقت به شرح زير است:

1- تاييديه ديپلم و پيش دانشگاهي جهت مقاطعي كه از ديپلم پذيرفته مي شوند
2-كارت معافيت يا پايان خدمت نظام وظيفه براي آقايان

3-چنانچه دانش آموختگان آقا برگه اعزام به خدمت دوره ضرورت را بدون غيبت اخذ نموده باشند. صدور گواهينامه موقت در مدت اعتبار برگه اعزام به خدمت بلامانع است
4-
معافيت يا انجام طرح نيروي انساني جهت رشته هاي مشمول طرح نيروي انساني
5-
تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجويان
6-
دو قطعه عكس

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید