ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

62582840 معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۸ رشته تحصیلی جدید راه‌اندازی شده و مجوز چهار رشته دیگر اخذ شده

 

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۸ رشته تحصیلی جدید راه‌اندازی شده و مجوز چهار رشته دیگر اخذ شده، افزود ؛در دو سال گذشته ۲۰۰۰ نفر به تعداد دانشجویان داخلی و خارجی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه شده است.همچنین یک خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۳۰۰ نفر، بیش از ۱۰ مرکز جامع و خانه سلامت و سه مرکز تحقیقاتی جدید نیز در دو سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند.

دکتر ساجده ریاضی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران در این مراسم گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با داشتن بیش از هزار و یکصد عضو هیات‌علمی و ۱۶هزار کارمند و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از پنج میلیون و پانصد هزار نفر در غرب استان تهران یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های راهبردی هفتگانه دانشگاه علوم‌پزشکی ایران در پایان سال ۱۴۰۰ تصویب شد، گفت: این سیاست‌ها معیار خوبی است که حوزه های مختلف اولویت ها را بر اساس آنها در نظر بگیرند و فعالیت‌ها را در این چارچوب تعریف کنند.

دکتر ریاضی گفت: بعد از راه اندازی بیمارستان شهدای سلامت ملارد و ساختمان جدید بیمارستان فیروزآبادی، بیمارستان امام خمینی (ره) در شهریار سومین بیمارستانی است که در دولت سیزدهم و در محدوده جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی ایران مهر ماه سال جاری راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این سه بیمارستان هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه می شود که معادل ۲۵ درصد تمام تخت های بیمارستانی در این دانشگاه است.

دکتر عبدالرضا پازوکی برگزار شد، اظهار کرد: جای بسی خوشبختی است که در جمع عزیزان قدیمی و همکاران فعلی روز تاسیس دانشگاه علوم پزشکی ایران را جشن می‌گیریم.

وی با بیان اینکه  چهل و هشت سال پیش در شهریور ۱۳۵۴ مرکز پزشکی ایران شکل گرفت، افزود: طی این سال‌ها خون دل‌ها خورده شده تا دانشگاه علوم پزشکی ایران در جایگاه فعلی به عنوان یکی از نقاط درخشان جمهوری اسلامی در حوزه علم و پژوهش قرار بگیرد.

دکتر پازوکی با اشاره به جایگاه جهانی ۶۰۰ تا ۸۰۰ دانشگاه علوم پزشکی ایران بر اساس آخرین رتبه‌بندی تایمز، ادامه داد: باعث افتخار است که در سال ۲۰۲۲ توانستیم بین هزار و ۱۰۱ دانشگاه در دنیا از ۹۶ کشور، رتبه اول  در شاخص تاثیرگذاری سلامت و رفاه را به دست بیاوریم.

وی با یادآوری روز کارمند، تاکید کرد: این موفقیت‌ها مرهون تلاش کارمندان دانشگاه است؛ به ویژه موفقیت در شاخص تاثیرگذاری سلامت و رفاه را، حوزه بهداشت به ما هدیه داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن تبریک روز پزشک و داروساز گفت: جا دارد از داروسازان دانشکده داروسازی و همینظور معاونت «غذا و دارو» و مجموعه مدد تشکر کنم. دستاوردهای پژوهشی دانشکده داروسازی توانسته کمک خوب و شایسته ای به رتبه بندی پژوهشی دانشگاه در سطح کشور کند.

وی با بیان اینکه بین‌المللی‌سازی به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی دنبال می‌شود، ادامه داد: در دو سال اخیر شاهد رشد بیش از سه برابری دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی ایران بودیم و در بین دانشگاه علوم پزشکی کشور بیشترین سهم جذب دانشجوی خارجی را داشته ایم.

 خلق ثروت و کاهش وابستگی به بودجه دولتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، دکتر پازوکی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری طی چهارده سال اخیر که شعار کشور و سال را همیشه از حوزه های اقتصادی انتخاب کردند، بحث خلق ثروت را به عنوان یکی از اهداف ویژه دانشگاه علوم پزشکی ایران در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران ظرفیت فراوانی در حوزه های مختلف آموزش، پژوهش و ارتباط با صنعت دارد و با افزایش این ظرفیت می‌توانیم در مسیر خلق ثروت و  کاهش وابستگی به بودجه های دولتی قدم برداریم.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید