ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دانشجویان دکتری که مشغول به تحصیل رایگان هستند متعهد به خدمت بعد از فارغ التحصیلی حداقل به مدت تحصیل دکتری میباشند در صورت درخواست مدرک تحصیلی بدون انجام تعهد معادل شهریه بین الملل درکل دوره در زمان به روز محاسبه و اخذ میگردد .

 درحال حاضر بنا به دانشگاه محل تحصیل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برآورد میگردد .

 راههایی وجود دارد که بتوانید مدرک فارغ التحصیلی را آزاد کنید :
پرداخت نقدی جهت تحویل گرفتن مدرک تحصیل
درخواست کاریابی و ارائه‌نامه عدم کاریابی
سپری کردن دوره تعهد خدمت
ارائه سابقه بیمه (سابقه کاری)

آزادسازی رایگان مدرک با نامه عدم کاریابی از همه موارد ذکر شده راحتتر و کم هزینه تر است که در این مقاله به آن میپردازیم .

طبق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در خرداد سال ۱۳۹۶ به ادارات و نمایندگی‌های این وزارت‌خانه ابلاغ شد، دانش‌آموخته‌های متعهد به خدمت، از تاریخ صدور گواهی موقت فارغ‌التحصیلی، شش ماه فرصت دارند تا به کاریابی‌ها مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند.

متقاضیانی که برای ثبت‌نام به مؤسسه‌های کاریابی مراجعه می‌کنند، حتما باید گواهی موقت پایان تحصیلات خود را دریافت کرده باشند. تاریخ ثبت‌نام برای کاریابی هم باید بعد از تاریخ دریافت گواهی تحصیلی موقت باشد.

برای آقایانی که کارت نظام وظیفه آن‌ها بعد از تاریخ فارغ‌التحصیلی صادر شده باشد، از تاریخ صدور کارت پایان خدمت، فقط شش ماه فرصت ثبت‌نام در کاریابی در نظر گرفته شده است.

کتابچه اصطلاحات اپلای????

راهنمایی برای شروع مسیر اپلای شما که به صورت رایگان از طریق دکمه زیر قابل دسترس است.????

کتابچه اپلای ابرادین

طبق مصوبه وزارت علوم، کسانی که قبل از دریافت گواهی موقت، برای کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، نمی‌توانند مدرک تحصیلی خود را از طریق نامه عدم کاریابی وزارت کار آزاد کنند.

اما متقاضیانی که طبق فرایندهای قانونی در مؤسسه‌های کاریابی یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌های فاقد کاریابی ثبت‌نام کرده‌اند، اگر نتوانند شغل مناسبی، متناسب با مدرک تحصیلی خود پیدا کنند، می‌توانند برای آزادسازی مدرک تحصیلی اقدام نمایند.

نکته قابل‌توجه اینکه دانشجویان مشغول تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاه‌های سراسری روزانه، یعنی کارشناسی‌ارشد و دکتری، نمی‌توانند در حسن تحصیل، نامه عدم کاریابی بگیرند.

چهار شرط آزادسازی رایگان مدرک با نامه عدم کاریابی وزارت کار

بنابر ابلاغیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران، برای آزادسازی رایگان مدرک از طریق ارائه نامه عدم کاریابی وزارت کار باید چهار شرط زیر را به‌طور هم‌ز‌مان و یک‌جا داشته باشید:

حداقل یک سال کامل از تاریخ فراغت از تحصیل شما، طبق تاریخ مندرج در گواهی تحصیلی موقت گذشته باشد؛

حداقل یک سال کامل از تاریخ صدور کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم پزشکی یا غیرپزشکی برای آقایان گذشته باشد؛

حداقل شش ماه کامل از تاریخ ثبت‌نام متقاضی در مؤسسه کاریابی یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌هایی که مؤسسه کاریابی ندارند، گذشته باشد؛

طی شش ماه بعد از ثبت‌نام، فرصت شغلی مناسبی متناسب با رشته تحصیلی و تخصص شما پیدا نشده باشد.

حالا که با قوانین آزادسازی مدرک تحصیلی آشنا شدید، در ادامه هفت گام تا آزادسازی رایگان مدرک از طریق ارائه نامه عدم کاریابی وزارت کار را با شما در میان می‌گذاریم.

گام اول: برای آزادسازی رایگان مدرک به کاریابی مراجعه و ثبت‌نام کنید

برای آزادسازی رایگان مدرک از طریق نامه عدم کاریابی وزارت کار، ابتدا مدارک لازم برای ثبت‌نام در مؤسسه‌های کاریابی را آماده کنید که عبارت‌اند از:

کپی کارت ملی و شناسنامه،

کپی گواهی موقت فارغ‌التحصیلی عکس‌دار،

کپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم برای آقایان.

با همراه داشتن این مدرک به یکی از مؤسسه‌های کاریابی شهر خود مراجعه کنید. اگر در شهر شما چنین مؤسسه‌هایی وجود ندارند، می‌توانید به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بروید.

در آنجا بعد از پر کردن فرم‌های مربوط به کاریابی و تحویل مدارک بالا، کارتی برایتان صادر می‌شود که تاریخ مراجعه مجدد به مؤسسه در آن نوشته شده است. این کارت را به‌خوبی نگهداری کنید.

نکته قابل‌توجه اینکه مؤسسه‌های کاریابی و مشاوره شغلی غیردولتی، مجاز به دریافت هیچ هزینه‌ای بابت صدور نامه‌های لغو تعهد خدمت یا فک تعهد تحصیلی نیستند.

گام دوم: نامه عدم کاریابی بگیرید

بعد از گذشت حداقل شش ماه از تاریخ ثبت‌نام در مؤسسه کاریابی، باید دوباره به همان مرکز مراجعه کنید. اگر در این مدت، کاری متناسب با رشته تحصیلی شما، برایتان پیدا نشده باشد، نامه‌ای خطاب به اداره کار شهرستان، با همین مضمون دریافت می‌کنید.

گام سوم: با نامه آزادسازی رایگان مدرک به اداره تعاون مراجعه کنید

با نامه‌ای که از مؤسسه کاریابی گرفته‌اید، به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروید. این اداره مدارک موجود را بررسی کرده و در صورت تأیید، نامه‌ای برای آزادسازی رایگان مدرک از آخرین مقطع تحصیلی برایتان صادر می‌کند.

آزادسازی مدرک تحصیلی

گام چهارم: مدارک را در سامانه سجاد بارگذاری کنید

بعد از طی مراحل بالا، مدارک خود، اعم از شناسنامه و کارت ملی، گواهی موقت فارغ‌التحصیلی عکس‌دار، کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم برای آقایان و نامه‌های دریافتی از اداره کار را در وب‌سایت سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) بارگذاری کنید.

نکته قابل‌توجه اینکه هنگام ورود به این سامانه، باید گزینه آزادسازی مدرک از طریق نامه عدم کاریابی وزارت کار را انتخاب کنید؛ چون گزینه‌های مختلفی وجود دارد که به روش‌های دیگر مربوط می‌شوند.

گام پنجم: برای آزادسازی رایگان مدرک به واحد دانش‌آموختگان دانشگاه بروید

بعد از پر کردن فرم‌های موجود در سامانه سجاد، یک کد رهگیری دریافت می‌کنید. با در دست داشتن این کد و مدارک شناسایی و تحصیلی خود، به دانشگاه محل تحصیل در پایین‌ترین مقطع مراجعه کرده و آن‌ها را تحویل واحد دانش‌آموختگان بدهید.

نکته مهم اینکه بدهی خود به صندوق رفاه دانشجویان را باید به‌طور کامل تسویه کرده باشید. دانشگاه محل تحصیل هم مدارک را بررسی کرده و در صورت تأیید نهایی، بین ۱۰ تا ۲۰ روز طول می‌کشد تا دانشنامه و ریزنمره‌ها را آماده کند.

گام ششم: دانشنامه و ریزنمره‌ها را تحویل بگیرید

اگر قصد آزادسازی رایگان مدرک در مقاطع مختلف را دارید، بعد از دریافت دانشنامه و ریزنمره‌های مقطع پایین‌تر، برای مثال کارشناسی، به دانشگاه محل تحصیل در مقطع بالاتر، برای مثال کارشناسی‌ارشد رفته و همان مراحل را طی کنید.

دانشگاه محل تحصیل مقطع بالاترتان هم بعد از بررسی مدارک و تأیید نهایی، دانشنامه و ریزنمره‌های مقطع مربوطه را صادر می‌کند. اگر قصد دارید آزادسازی مدرک تحصیلی را برای مقطع بالاتر، یعنی دکتری هم انجام بدهید، همین مراحل را باید طی کنید.

گام هفتم: بعد از آزادسازی رایگان مدرک تحصیلی، اجازه ترجمه مدارک را بگیرید

بعد از دریافت همه مدارک تحصیلی از مقاطع مختلف، دانشنامه‌ها و ریزنمره‌ها را در سامانه سجاد بارگذاری کرده و این‌بار از میان گزینه‌های موجود، گزینه تأیید مدارک برای ترجمه را انتخاب نمایید.

مهاجرت تحصیلی همراه با ابرادین

با کمک مشاوران مهاجرت تحصیلی ابرادین که نماینده‌ی دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سراسر دنیا هستن، به راحتی میتونی از دانشگاه مورد علاقت پذیرش تحصیلی بگیری و اپلای کنی!

مشاوره رایگان پکیج ها

بعد از بارگذاری همه مدارک، باید از دانشگاه صادرکننده هر مدرک، بخواهید آن را تأیید کند. بعد از تأیید مدارک توسط دانشگاه‌ها، وزارت علوم هم آن‌ها را بررسی کرده و در وب‌سایت این سازمان ثبت می‌کند.

در نهایت، بعد از تأیید وزارت علوم و هلوگرام زدن، مدارک تحصیلی آزاد می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را برای اپلای یا گرفتن ویزا، به دانشگاه‌های خارجی و سفارت‌خانه‌های کشورهای مقصد مهاجرت تحصیلی ارائه کنید.

آزادسازی مدرک تحصیلی

جمع‌بندی

برای ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی و ریزنمره‌ها به دانشگاه‌های خارجی در مسیر اپلای، ابتدا باید آن را آزاد کنید. آزادسازی مدرک تحصیلی چند روش دارد که یکی از آن‌ها ارائه نامه عدم کاریابی وزارت کار است. این روش هزینه چندانی ندارد و همه جزئیات آن را در این مقاله توضیح دادیم. اگر سؤال دیگری درباره آزادسازی رایگان مدرک در مقاطع مختلف دارید، زیر همین مقاله، با کارشناس‌های کاربلد ابراداین در میان بگذارید.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

  • مهمان (mina)

    سلام وقت بخیرآیا دانشجویان دکتری تخصصی دستیاری پزشکی طول دوره تحصیل مدرک زبان باید ارایه کنند؟ دکتری تخصصی phd وزارت بهداشت چطور؟ من دانشجوی سال آخر پزشکی عمومی هستم وسطح زبانم زیاد خوب نیست

  • سلام
    بله همزمان با آزمون جامع باید مدرک زبان ارائه بدین
    هردوش میخواد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید