ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

 

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقدام مشترکی با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در تعریف نوآوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در حال انجام است که بر اساس آن از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های مرتبط این حوزه به شکل ویژه حمایت می‌کنیم.

 

سجاد محمدعلی نژاد در مورد توسعه هوش مصنوعی اظهار داشت: در بحث هوش مصنوعی، توسعه این فناوری، ظرفیت‌ها و ایده‌های آن مهم است که در دانشگاه‌ها این برنامه اجرا می‌شود.
وی افزود: ایران از جهت سرمایه‌های انسانی مرتبط با هوش مصنوعی و سرمایه های انسانی مورد نیاز در حوزه فناوری معمولا جزو پنج کشور اول دنیا است و در نظام رتبه بندی نوآوری که معیار کلیدی در حوزه توسعه فناوری است، وضعیت مطلوبی داریم و در هوش مصنوعی نیز همین شرایط است. یعنی در تربیت نیروی انسانی مرتبط که بتواند نیازهای کشور را پاسخ دهد تقریبا جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: در هوش مصنوعی یک بخش تربیت نیروی انسانی این حوزه است که وظیفه دانشگاه ها و آموزش عالی است و از مدت ها قبل آغاز شد و با قوت ادامه دارد.

دومین اقدام این است که طرح های پژوهشی و پایان نامه ها را به سمت کار و تحقیق روی هوش مصنوعی هدایت کنیم که با توجه به سیاست گذاری در این حوزه نیز این روند در حال انجام است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اظهار داشت: هوش مصنوعی می تواند به رسانه ها در تشخیص خبر جعلی به خبر واقعی، دستیابی به سطح مخاطبان بیشتر، اخذ عکس العمل یا بازخورد خبرها کمک کند، همچنین از این فناوری می توان برای توسعه ظرفیت های خبرنگاری استفاده کرد و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز آماده است هر کدام از رسانه ها که به توسعه این حوزه علاقه مند باشند، کمک کند، زیرا توسعه این فناوری به افزایش انگیزه مردم به دستیابی خبرها در حوزه های مختلف کمک می کند.
وی ادامه داد: مجموعه شرکت‌ها و واحدهای فناور هوش مصنوعی و به صورت عمومی واحدهای فناوری اطلاعات مستقر در پارک های علم و فناوری، تاکنون قابلیت های خود را در پروژه های مختلف به اثبات رسانده اند و هر کجا احساس نیاز شود یا از آنها درخواست برای حل مسائل یا همکاری شود، آماده همکاری و ارائه خدمات هستند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید