ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

انواع فاکتورها برای رتبه بندی پزشکی کشورها در جهان

برخی از فاکتورها جهت قرارگیری در بین بهترین کشورها از نظر پزشکی عبارت اند از:

میزان سلامتی شهروندان

چگونگی دسترسی شهروندان به خدمات درمانی و پزشکی

برخورداری از بهترین پرستارها و نیروهای درمانی

بهداشت کافی مراکز درمانی

نرخ مرگ و میر

چگونگی عملکرد نظام بهداشت کشورها

ارائه خدمات درمانی با هزینه مناسب

نرخ میرایی و بردرآمد سلامت شهروندان کشورها

نرخ امید به زندگی مردم

تبعیت از قوانین بین‌المللی پزشکی

برخورداری از تجهیزات مدرن پزشکی

از سایر این معیارها می‌توان به تعدد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خدمت‌‌رسانی به مردم اشاره کرد. چرا که برخی از کشورها از این نظر آمار بسیار پایینی دارند و از مکان‌های لازم برای ارائه خدمات درمانی به تمامی بیماران برخوردار نیستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین کشورها از نظر پزشکی می‌‌پردازیم.

بهترین کشورها از نظر پزشکی در دنیا

کشور ژاپن

کشور ژاپن بدون تردید یکی از بهترین کشورها از لحاظ پزشکی در دنیا است و خدمات درمانی خود را با نهایت کیفیت به شهروندان ارائه می‌کند. این کشور چیزی نزدیک به 5 برابر بیشتر از کشور چین مقالات تحقیقاتی و پزشکی عرضه می‌کند.

جالب است بدانید که مردم ژاپن بالاترین نرخ امید به زندگی را میان کلیه کشورهای دنیا دارند و این کشور از نظر نرخ مرگ و میر نوزادان نیز در رده سوم دنیا جای گرفته است. بیمارستان‌های کشور ژاپن با توجه به قانون، باید به شکل غیرانتفاعی و توسط پزشکان مدیریت و اداره شوند.

از کشور ژاپن می‌توان به عنوان یکی از پیشروترین کشورهای دنیا در زمینه تحقیقات پزشکی نام برد که چیزی حدود 130 میلیون دلار در سال را برای توسعه و تحقیق در حوزه پزشکی هزینه می‌‌کند. علاوه بر این‌ها، ژاپن چندین تجهیزات و ربات‌های فوق پیشرفته تولید کرده و آن‌ها را در صنعت پزشکی خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

کشور سوئد

شاید تاکنون شنیده باشید که سوئد یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر رفاه است. این کشور بهترین سیستم پزشکی را نیز در اختیار دارد و خیال مردم خود را از این نظر راحت کرده است. سوئد نزدیک به 10 درصد از کلیه تولیدات ناخالص خود را در زمینه پزشکی هزینه می‌کند.

سوئد در بین 5 کشور دنیا از نظر نرخ مرگ و میر نوزادان قرار داد. این کشور همچنین از نظر بیوفناوری پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و یکی از بهترین‌ها در دنیا به شمار می‌آید. تولید تجهیزات پزشکی مختلفی نظیر تجهیزات دیالیز، ایمپلنت، تجهیزات ریه و قلب، نوار قلب، عکس‌برداری و ... رشد بسیار زیادی در این کشور داشته است.

کشور کانادا

یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و بهترین کشورها از لحاظ ارائه خدمات پزشکی کانادا است. این کشور نیز همانند سوئد 10 درصد از تولیدات ناخالص خود را صرف هزینه‌های درمانی و بهداشتی می‌کند. کشور کانادا در حال حاضر برخی از برترین فناوری‌های مدرن پزشکی در دنیا را به خود اختصاص داده است.

خدمات درمانی در کشور کانادا از طریق یک سیستم بسیار قوی مراقبت‌های درمانی و بهداشتی با بودجه مستقیم دولت به شهروندان ارائه می‌شود. جالب است بدانید اغلب خدمات درمانی این کشور به صورت رایگان می‌باشد. مسئولان کانادایی کیفیت خدمات پزشکی را از طریق استانداردهای مشخص شده فدرال ضمانت می‌کنند.

کشور آمریکا

شاید بتوان از آمریکا به عنوان سردمدار دنیا در حوزه نوآوری‌های درمانی و پزشکی نام برد. این کشور در فهرست رتبه پزشکی کشورها در جهان یکی از بهترین‌ها است و حتی می‌توان آن را بهترین کشور دنیا از این نظر معرفی کرد.

ایالات متحده آمریکا با توجه به انتشار مقالات تحقیقاتی متعدد در هر سال و از طرفی با برخورداری از بهترین شرایط پزشکی و تجهیزات درمانی، در صدر این لیست قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که امکانات و تجهیزاتی که کشور آمریکا در اختیار دارد، از مجموع امکانات 5 کشور بعدی فهرست بهترین کشورها از نظر پزشکی، بیشتر است.

تعداد بسیار زیادی از نوآوری‌ها و پیشرفت‌‌هایی که در علم پزشکی به دست می‌آیند، مربوط به آمریکا بوده و در این کشور کشف یا تولید می‌شوند. دانشمندان آمریکایی فعال در حوزه پزشکی با توجه به دانش بالا و همچنین ابراز تمایل برای همکاری و کمک به متخصصین سایر کشورها، در سراسر دنیا مورد احترام هستند.

کشور فرانسه

شهروندان و دولت فرانسه احترام بسیار زیادی برای بهداشت و درمان این کشور قائل هستند و به صنعت پزشکی خود افتخار می‌کنند. چرا که فرانسه نیز یکی از بهترین کشورها از نظر پزشکی است و نوآوری‌های زیادی را در زمینه ارائه می‌کند.

این کشور در سال 1945 برای شهروندان خود بیمه سلامت همگانی در نظر گرفت. از این رو کلیه مردم این کشور و افرادی که از اقامت فرانسه برخوردار هستند، می‌توانند به راحتی از کلیه خدمات پزشکی این کشور استفاده کنند. علاوه بر این فرانسه از نظر تخصص پزشکان و متخصصین، یکی از بهترین‌ها در دنیا است.

کشور هلند

کشور هلند نیز در فهرست بهترین کشورها از نظر پزشکی جایگاه ویژه‌ای دارد و سالانه مقالات تحقیقاتی بسیار زیادی را منتشر می‌کند. این کشور در زمینه ارائه خدمات درمانی پیشرفت‌های چشم‌گیری را در سال‌های اخیر داشته و از استاندارد بالایی در زمینه برخوردار است.

کشور هلند از لحاظ تعدد بیمارستان و مراکز درمانی نیز یکی از بهترین‌های دنیا به شمار می‌‌آید؛ مراکزی که مراقبت‌های پزشکی را براساس استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌کنند. دولت هلند معتقد است که بیمارستان‌های موجود در این کشور باید به صورت تخصصی فعالیت کنند. به طور کلی شهروندان کشور هلند رضایت قابل توجهی از نظام پزشکی و درمانی این کشور دارند.

کشور آلمان

آخرین کشوری که قصد معرفی آن را داریم و یکی از بهترین کشورها از نظر پزشکی به شمار می‌آید، آلمان است. یکی از نکات جالب در خصوص علم پزشکی آلمان این است که، اولین جایزه نوبل در حوزه پزشکی، به یک آلمانی با نام " امیل آدولف فون برینگ " داده شد. این اتفاق در سال 1901 میلادی رخ داد و نخستین جایزه نوبل پزشکی دنیا به دلیل کشف سرم دیفتری به این فرد آلمانی اعطا شده است. از آن سال به بعد، کشور آلمان در حوزه پزشکی و درمانی بسیار پیشرفت کرد. آلمان از نظر تحقیقات پزشکی نیز یکی از 5 کشور دنیا به شمار می‌آید و از محققین مجربی در این زمینه برخوردار است.

کشورهای برتر جهان از نظر پزشکی به منافع و سلامت شهروندان اهمیت می‌دهند

چند پزشک

همانطور که اشاره شد کشورهای زیادی در دنیا هستند که خدمات پزشکی را با کیفیت بالا ارائه می‌کنند. این کشور با توجه آمارهای جهانی و استانداردهای بین‌المللی در این لیست قرار گرفته و رضایت شهروندان آن‌ها از خدمات پزشکی نیز بسیار بالا است. بهترین کشورها از نظر پزشکی اهمیت بسیاری زیادی برای سلامت و منافع مردم خود قائل هستند و امیدواریم که تمامی کشورهای جهان همواره بهترین خدمات پزشکی را به شهروندان خود ارائه کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید