ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور گفت: صدور پروانه اشتغال حرفه ای برای دانشجویان دکترا پس از موفقیت در آزمون جامع امکان پذیر می‌شود.


محمد حاتمی اظهار داشت: امروز با وجود 206 هزار نفر روان شناس و مشاور که در حال تحصیل یا فارغ التحصیلی هستند، از منظر کمی در وضعیت نسبتا خوبی هستیم هر چند که تا رسیدن به نیاز واقعی جامعه به روان شناسان و مشاوران، راه زیادی در پیش است.
عضو شورای مرکزی سازمان نظام روان شناسی تصریح کرد: در دوره های پیشین بیشتر نگاه ما برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن روان شناسی و مشاوره در کشور بود، اینک «اقتصاد روان شناسی» به طور قطع یکی از برنامه های اصلی سازمان در دوره چهارم خواهد بود و تلاش می کنیم تا روان شناسان و مشاوران از تسهیلاتی که یک متخصص باید بهره مند شود، استفاده کند و در جایگاه اقتصادی قابل قبولی قرار گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت صدور پروانه اشتغال حرفه ای و نظارت بر آن ها توسط سازمان، اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های اصلی شورای مرکزی در دوره چهارم، صدور مجوزها و نظارت بر خدمات روان شناسی و مشاوره خواهد بود چرا که چندگانگی در صدور مجوز موجب تضعیف رشته های روان شناسی و مشاوره می شود. بنابراین بهتر است صدور پروانه های اشتغال حرفه ای از سوی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره باشد.
وی گفت: ما با بحران وقت مواجه هستیم. اعضا کمسیون های ما جزو نخبگان روان شناسی و مشاوره هستند و به دلیل اشتغال در بخش های دیگر نمی توانند بیش از یک جلسه در هفته وقت بگذارند که این پاسخ گوی متقاضیان صدور پروانه نیست. به نظر می رسد کمیسیون های تلفیق می توانند بخشی از این بار را کم کنند.
حاتمی خاطر نشان کرد: با تصویب شورای مرکزی سازمان، متقاضیانی که یک مقطع را در رشته های روان شناسی یا مشاوره تحصیل کرده و در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند می توانند پس از قبولی در آزمون جامع برای صدور پروانه اشتغال حرفه ای در مقطع کارشناسی ارشد خود اقدام کنند.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید