ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت از واگذاری ارائه خدمات سلامت به بخش خصوصی حمایت می کند زیرا هم کیفیت خدمات بالا می رود و هم قیمت پایین می آید.
سید حسن هاشمی در باره خدمات دیالیز گفت: ارائه خدمات دیالیز یکی از حوزه های مشکل دار در کشور ماست که هزینه های زیادی به کشور تحمیل می کند. ما در کشور به پنج هزار تخت دیالیز نیاز داریم که نصف آن را در اختیار داریم در حالی که منابع لازم را برای خرید این تجهیزات و ایجاد مراکز جدید دیالیز در اختیار نداریم.بنابراین حتما باید از ظرفیت بخش خصوصی برای جبران این کمبود استفاده کنیم.
وی افزود: تصدی خدمات سلامت به وسیله وزارت بهداشت باعث می شود مدیریت و نظارت با مشکل مواجه شود در حالی که بخش خصوصی می تواند همین خدمات را با کیفیت بهتر ارائه کند و بیمه ها نیز باید خریدار این خدمات از بخش خصوصی باشند.
هاشمی همچنین با اشاره به طرح تحول سلامت افزود: این طرح با قوت در حال انجام است و قرار است منابع لازم برای ادامه آن نیز از سوی دولت تامین شود و اگر این منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد قبل از هر کاری مطالبات پرستاران، پزشکان و همکاران شرکتهای دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت می شود.
وی گفت: وظیفه ما مراقبت از منافع مردم و بیماران است و نباید فقط منافع صنف ارائه کننده خدمات را در نظر بگیریم.البته سازمان های نظارتی هم بر کار وزارت بهداشت نظارت می کنند و ما متاسفیم که چرا تعداد این سازمان ها این قدر زیاد است.
وزیر بهداشت ادامه داد: تمام سندهای بالادستی از جمله سیاستهای کلان نظام سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری که دو سال پیش ابلاغ شد، در مسیر رفع نیازهای سلامت مردم است و باید اجرای این برنامه ها در زندگی مردم ظهور و بروز داشته باشد و به خصوص این برنامه باید در جهت تامین اقشار محروم و آسیب پذیر کشور باشد.
وی افزود: سلامت در کنار امنیت یکی از دغدغه های اصلی مردم و خانواده هاست بنابراین لازم است که هم در برنامه توسعه ششم و هم در بودجه های سنواتی اعتبارات مورد نیاز برای تامین نیازهای سلامت مردم دیده شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید