ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس هیئت بورد رادیولوژی کشور گفت: فلوشیپ رادیولوژی زنان مصوب وزارت بهداشت است و به زودی در دانشگاه علوم پزشکی تهران ایجاد خواهد شد.
حسن هاشمی اضافه کرد: رادیولوژی در ابتدا فقط برای بررسی استخوان‌ها استفاده می‌شد، ولی پس از آن با کشف ماده حاجب امکان تصویربرداری از کلیه، کبد و سایر اندام‌ها نیز در آن محقق و پس از آن با استفاده از رایانه امکان سی تی اسکن فراهم شد و سپس امواج فراصوت نیز به این عرصه ورود یافت.
وی افزود: سابقاً رادیولوژی (پرتوشناسی) اطلاق بر رشته‌ای می‌شد که در آن از روش‌های پرتوی یونیزان استفاده می‌شد، اما امروزه رادیولوژی علوم تصویری غیرپرتویی مانند ام، آر، آی و سونوگرافی را نیز شامل می‌شود.
هاشمی ادامه داد: در سال ۱۳۶۹ از ام، آر، آی در ایران استفاده شد که امروزه تصویربرداری مولکولی را با این روش انجام می‌دهند و حتی با استفاده از آن می‌توان نوع پاتولوژی را مشخص کرد.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شدیدا نیاز به راه اندازی فلوشیپ در شاخه‌های مختلف رادیولوژی هستیم، افزود: در جوامع امروزی علم رادیولوژی علم عمومی نیست بلکه به یک رشته فوق تخصصی تقسیم بندی می‌شود بنابراین باید به سمت فوق تخصصی شدن پیش برویم.
رئیس هیئت بورد رادیولوژی کشور گفت: این انجمن با برگزاری کارگاه آموزشی و بازآموزی همچنین کنگره سالانه سعی داشته است به منظور به روز کردن اطلاعات همکاران گام بردارد و آن‌ها را بر اساس دانش روز توانمند کند.
معاون آموزشی انجمن رادیولوژی ایران گفت: در حال حاضر فقط در دو شاخه اینترونشنال جنرال و نوروسکولار فلوشیپ داریم و رشته رادیولوژی زنان (برای بررسی سینه، بارداری و...) نیز مصوب وزارت بهداشت است و بزودی در دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی خواهد شد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید