ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: جایگاه ایران در انتشار مقالات علمی زیست فناوری در سال2005، رتبه 36 جهان بود که در حال حاضر این رتبه به 14 رسیده است.
وی افزود: با توجه به اینکه تعداد نیروی تحصیل کرده حوزه زیست فناوری در کشور بالا است باید از این نیروهای متخصص برای توسعه زیست فناوری در کشور استفاده کنیم.
مصطفی قانعی افزود: در حال حاضر هزاران دانشجو در کشور در حوزه های مرتبط با زیست فناوری مشغول به تحصیل هستند که نیروی انسانی مورد نیاز برای زیست فناوری را برای آینده تامین خواهند کرد و مردم انتظار دارند از زیست فناوری ثروت آفرینی شود.
واژهٔ زیست‌فناوری (بیوتکنولوژی) نخستین بار در سال 1919 از سوی کارل ارکی (Karl Ereky) به مفهوم استفاده از سیستم های زنده و ارگانیسم ها برای توسعه یا تولید محصولات یا هر گونه کاربرد تکنولوژیکی که از سیستم های بیولوژیکی، موجودات زنده یا مشتقات آن استفاده می کند تا محصولات یا فرآیندهای خاصی را ایجاد یا اصلاح کند. به طور کلی هر گونه کنش هوشمندانه بشر در آفرینش، بهبود و عرضه فراورده‌های گوناگون با استفاده از جانداران، به ویژه از طریق دستکاری آن‌ها در سطح مولکولی در حیطه این مهم‌ترین، پاک‌ترین و اقتصادی‌ترین فناوری سده حاضر، زیست‌فناوری، قرار می‌گیرد. نام این دانش از این رو در ایران با نام «بیوتکنولوژی» شناخته می‌شود که این عمل تقریباً در تمام کشورهای جهان با همین نام شناخته می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید