ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

هوشنگ میرزایی، کاردرمانی را عامل مهمی در ارتقاء سلامت اجتماعی و کاهش هزینه‌های آن عنوان کرد.
دبیر علمی‌ بیست‌ و دومین‌ کنگره‌ کار درمانی‌ گفت: حضور متخصصان‌ توانبخشی‌ و به ویژه‌ کاردرمانگران‌ گام‌ مهمی در ارتقاء سلامت اجتماعی است و با سرمایه‌گذاری در این بخش می‌توانیم‌ شاهد جریانات‌ خوبی در کشور باشیم‌.
میرزایی اظهار کرد: طیف زیادی از کودکان‌ بیش‌ فعال‌، اوتیسم‌، اختلالات‌ حسی و غیره که معلولیت جسمی بارزی‌ ندارند در سال‌های آتی زندگی از رشد همه جانبه باز‌می‌مانند و افت تحصیلی، افت اعتماد به نفس، افت حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی و سایر موارد در این روزها‌ دیده‌ می‌شود. اگر کاردرمانگران‌ با نگاه جامع خود و با رفتارهای مختلف برای این گروه‌ها برنامه‌ سازی داشته باشند‌ می‌توانند با افزایش قدرت تطابق‌، افزایش مهارت‌های زندگی اجتماعی و ورود به اجتماع این افراد‌ رفتارهای ضد اجتماعی را کمرنگ‌ کنند تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم‌.
وی با اشاره به بیست و دومین کنگره کاردرمانی‌ در کشور‌ گفت: یکی از اهداف جامعه توانبخشی‌، ارتقاء سلامت عمومی جامعه است‌ که موضوع فناوری‌ و ارتقا‌ء سلامت در راستای ارائه خدمات‌ و ارتقاء کیفیت‌ در سطوح مختلف توانبخشی‌ و مراقبت‌های بهداشتی‌ از پیشگیری‌ تا گام‌های اولیه و ثانویه‌ مصرف‌ را شامل می‌شود.
میرزایی‌ اظهار کرد: هزینه بیماران روانی بسیار بالا است‌ و اگر مداخله توانبخشی‌ در کنار دارودرمانی‌ نباشد این گروه‌ها با عوارض‌ بیشتری‌ به مراکز درمانی بازمی‌گردند‌ و هزینه درمان و نگهداشت‌ این گروه‌ها به مراتب‌ بالاتر‌ می‌رود.
دبیر علمی‌ بیست‌ و دومین کنگره‌ کاردرمانی‌ گفت: توانبخشی‌ تضمین‌ کننده هزینه‌های سلامت اجتماعی است‌ و باید بگوییم‌ توانبخشی‌ حلقه گمشده سلامت اجتماعی‌ است و اگر جامعه‌ نسبت‌ به خدمات توانبخشی‌ آگاهی کافی داشته باشند‌، مداخله کاردرمانگر‌ و آموزش رفتاردرمانی‌، بهینه‌سازی محیط و جامعه‌، بار عوارض‌ را افزایش‌ نخواهد داد و شاهد ارتقاء سلامت روان در جامعه خواهیم بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید