ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اخیرا نانوذره ای طراحی شده است که می تواند سلول های سرطانی بدن را پیش از تبدیل به تومور تشخیص دهد.
بکارگیری نانوذرات در پزشکی به ویژه در حوزه تشخیص و درمان سرطان توجه بسیاری از پژوهشگران و محققان را در سال های اخیر به خود جلب کرده است تا از این طریق خدمات بهتری به این گروه از بیماران ارائه شود. استفاده از نانوذرات موجب گسترش روش های تشخیصی و درمانی هدفمند و موثر سرطان شده است.
علی قنبری‌مطلق، رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح آمار سرطان در ایران و سایر کشورها اعلام کرده است که طبق پیش بینی ها میزان بروز سالیانه سرطان در جهان از 14 میلیون نفر در سال 2012 میلادی به 25 میلیون نفر سال 2030 خواهد رسید که بیش از 70 درصد آن در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد.
دکتر بیتا مهروی درخصوص این دستاورد جدید در درمان سرطان اظهار کرد: این نانوذره وارد سلول های سرطانی می شود و آن را پیش از تشکیل تومور تشخیص و شناسایی می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: تشخیص زودهنگام سرطان تاثیر شایانی در جلوگیری از مرگ و میر مبتلایان به سرطان دارد؛ از این رو با طراحی این نانوذره سعی کرده ایم در مسیر حفظ تندرستی مردم، گام برداریم.
محقق این طرح تحقیقاتی با اشاره به اینکه با استفاده از این نانوذره می توان سرطان را در مراحل اولیه با دستگاه های تصویربرداری مانند MRI تشخیص داد، افزود: استفاده از این نانوذره می تواند وضوح تصویر حاصله را بیشتر کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید