ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: سامانه گزارش مدیریتی پرستاری در چهار استان به صورت پایلوت اجرا شده است و از سال آینده برای نظارت بیشتر مدیران بخش های مختلف پرستاری، در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
مریم حضرتی توضیح داد: این سامانه برای نظارت دقیق تر و کاهش اعتباربخشی کاغذی در حوزه پرستاری راه اندازی شده است. بعد از اجرای پایلوت این سامانه، جلسه ای تشکیل دادیم تا نقص های طرح را بررسی کنیم و در حال حاضر مراحل اداری آن را طی می کنیم تا مصوب شده و از اوایل سال آینده در کل کشور اجرایی شود.
معاون وزیر بهداشت درباره همکاری مدیران پرستاری در استان هایی که طرح را به صورت پایلوت اجرا کردند، بیان کرد: همکاری مدیران پرستاری با این سامانه بسیار عالی بود، هر چند در ابتدای راه دشواری هایی وجود داشت، اما بعد از اجرای پایلوت این طرح، از مدیران پرستاری نظرسنجی کردیم که از این طرح رضایت کامل داشتند.
وی ادامه داد: این سامانه دقت و کیفیت بالایی دارد و برای گزارش مدیریتی پرستاری استفاده می شود. به طور مثال چیزی مانند فرآیند اعتباربخشی است که هر چند سال یک بار در بیمارستان ها انجام می شود، اما این سامانه به صورت مداوم وجود دارد و موارد مختلف مربوط به پرستاری در یک نرم افزار روی تلفن همراه مدیران پرستاری قرار می گیرد تا کار نظارتی را به راحتی انجام بدهند.
حضرتی درباره حرکت معاونت پرستاری به سمت الکترونیکی شدن برخی فرآیندها اظهار داشت: فعلا قرار نیست ثبت های کاغذی پرستاران حذف شود، اما به دنبال الکترونیکی شدن فرآیندهای پرستاری هستیم. به هر حال باید سیستم درمانی به صورت هماهنگ به سمت الکترونیکی شدن ثبت خدمات حرکت کند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: برای همین منظور آموزش مجازی انفورماتیک برای پرستاری نیز قرار است اجرا شود که این آموزش ها می تواند منجر به ایجاد توانمندی های لازم در پرستاران برای اجرای الکترونیکی شدن برخی از فرآیندها در حوزه پرستاری شود.
وی ادامه داد: معاونت پرستاری به سمت الکترونیکی شدن برخی فرآیندهای پرستاری حرکت کرده و امیدواریم در سال 98 به نتیجه های مثبتی در این زمینه برسیم.
معاون وزیر بهداشت درباره نظارت ها در حوزه پرستاری گفت: سیستم پرستاری یکی از قوی ترین سیستم های مدیریتی را دارد و در هر بخش بیمارستان، یک سرپرستار حضور دارد که به دقت بر همه امور نظارت می کند. از طرفی چند سرپرستار، یک سوپروایزر و چند سوپروایزر، یک مترون و چند مترون، یک مدیر بالینی دارند. در نتیجه این نظارت در حوزه پرستاری بسیار قوی است. همچنین دانشگاه های علوم پزشکی نیز بخش های نظارتی دارند که بر همه امور نظارت می کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید